Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Har fått så dilla på smoothies for tiden, men er gått litt lei oppskriften min. jeg bruker litt skogsbær, litt cultura, litt appelsinjuice og en banan. Kjempegodt, men har lyst å prøve litt andre smaker også. Takknemlig for andre forslag til å putte oppi blenderen..
togutter-08og10 Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Å nå fikk jeg lyst på smoothies. Jeg bruker å ha frosne jordbær, banan og yoghurt naturell..
2.runner.up Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 kjøp en pose med frosne jordbær, bringebær og blåbær ( en av hver altså) og ta litt av hver pose samt eplejuice! Det er dn beste jeg vet om! har fått helt dilla selv og drikker 5 dl hver dag!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Bruker du ikke yohurt, cultura eller biola? Prøver den i morgen. Har nemlig skogsbærblanding i fryseren og epljuice i kjøleskapet..
*Willow* Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Jeg bruker banan og eplejuice som basis. Noen ganger har jeg i litt biola el. lignende. Noen av mine favoritter er: *Blåbær *Annanas+ jordbær. *Kiwi+honningmelon. Bruker jeg fersk frukt, slenger jeg i noen isbiter.
Supermamm Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Har frossen pose med skogsbær i fryseren så tar litt derfra, en liten slump appelsinjuice, litt biola naturell yoghurt og den frukten jeg har for hånden. Liker godt å ha litt banan som en del av basisen og så kan det gjerne være jordbær eller melon, pære eller kiwi. Slenger bare oppi det jeg har og tar alltid på slump, det smaker nesten aldri likt: ) Kjempegodt: )
Noah+Gabriel-mamma Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Vanilje youghurt, apelsinjuice og hva som helst av frossne bær eller frossen frukt er godt;)
Nanna:-D Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Bruker ofte bare en pose med frossene blåbær, vanilje yoghurt og litt melis jeg. Vi er veldig glad i blåbær da. Liker ikke å blande så mye, for da syns jeg ofte det bare blir rot i smaken. Gleder meg til sommer'n jeg. Masse friske bær... Nam!!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 Frosne jordbær og blåbær, fersk mango, litt druer og margarita-pure ( jordbærvarianten som kan kjøpes på Meny e.l ) Knallgodt!! Bare synd en ikke kan legge til Bacardi på listen.....*sukk* Det får bli til nesten år!
Makko med to små gutter Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Bruker bare det jeg har for hånden og tilfeldigvis har lyst på jeg. Liker den smoothie bær blandingen de har på rema, men kjøper også jordbær(litt upraktisk fordi de er litt vanskelig å knuse) og skogsbær. Standard er yougurt (gjerne melon), og litt eple juice, andre ganger bruker jeg kun bær og blåbær biola, andre ganger bare juice...
mamma21*Har født* Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 litt skogsbærblandig litt banan, ananas og mango blanding en banan en kiwi og litt eple juice kan også ha oppi litt vanilje yogourt
anette&tutta mari :) Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Har kjøpt 5kg frossen frukt i sverige - vi er smoothie-diggere her i huset:) Bruker som regel mye bringebær og skogsbær, og litt fruktsukker og eplejuice. Kjempenkelt og godt! ellers er de ferdig smoothie-posene kjempegode!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 hei hei, jeg jobber på bon apetite å der lager vi herlige smoothies. kanskje ikke så veldig sunne at det gjør noe, men kan no unne oss noe godt innimellom og;) her er oppskriften: frosne bær (jordbær eller skogsbær) kjøpes i frysedisken i butikker) ca 5 jordbær til en person eller en liten hånd med skogsbær jordbær sorbet is (er ikke helt sikker på hvor man får kjøpt denne) men den må da finnes i butikker) iallefall 2 kuler med denne litt sprite brus (ikke så veldig mye) appeslin juice (halv kopp) eple juice (halv kopp) så blander du det sammen og får et herlig glass jordbær eller skogsbær smoothies:D:D nam nam
TOEB*Har født* Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Min favoritt er mango og jordbær smoothies:D to deler mango og en del jorbær (frosne) og så eplejus og en dash med youghurt naturall.. Nam nam:D Lykke til:D
junijente fikk julijente Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har fått dilla på å blande frossen mango med melon (honning-). Er vel ikke akkurat smoothie da, men blir både søtt og friskt, og veldig godt synes jeg :-)
-kate Skrevet 1. mars 2008 #17 Skrevet 1. mars 2008 Har ei god oppskrift som jeg bruker mye (senest i dag!): 2 deler eplejus 1 del appelsinjus 1/2 banan 2 ss vaniljekesam frosne jordbær i ønsket mengde (alt etter hvilken konsistens du ønsker) Selvsagt kan også andre frosne frukter/bær brukes!
togutter-08og10 Skrevet 1. mars 2008 #18 Skrevet 1. mars 2008 Jeg lager også en del smoothies. Bruker alltid en banan, en del juice, en del cultura naturell og frosne bær fra fryseren. Varierer fra jordbær, til skogsbær til blåbær eller blander de litt. Har noen ganger oppi litt frokostblanding med div kornsorter for å få i meg litt fiber. Bare husk å kjøre blenderen litt ekstra da.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 1. mars 2008 #19 Skrevet 1. mars 2008 Fant en side med en del oppskrifter som jeg legger link til her : http://www.artoftaste.no/servlet/side?section=1000000&item=11794
juli-prins:) Skrevet 2. mars 2008 #20 Skrevet 2. mars 2008 denne synes jeg er super god:) 1 banan 2 dl appelsin/bringebær juce.ca 1 ts omega 1/2 avocado 1 håndfull jordbær eller andre typer bær du liker:) mmmmmmmmm:)
AccidentalMum Skrevet 2. mars 2008 #21 Skrevet 2. mars 2008 Mango, ananas, banan og bittelitt ingefær, og så juice som ikke er laget på konsentrat. Brukte yoghurt før men det er så mye sukker i det. Men jeg lager på hva som helst, når frukten i skålen begynner å bli litt brun sånn at ingen kommer til å spise den uansett, skjærer jeg den opp i små biter og fryser ned i poser. Gjerne en god blanding av alt som var i den skålen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå