Gå til innhold

Ole-Kanutte er født!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen til mamma var så god å bo i, men jeg kom meg ut til slutt! :) 13 dager over termin, på Ålesund sjukehus den 29.januar 2008 kl 15.43, fikk vi ei lita jente!! :) :) :)

Fødsel er jo ikke noe å grue seg til, dette gikk jo greit det :) Ble satt igang med "modningspiller" formiddagen den 28., her var det absolutt ikke noe tegn på at baby ville ut. Fikk en pille til lenger utpå dag... Så, i 21-tia om kvelden begynte jeg å kjenne at her var det noe på gang :) Fikk noe sovemedisin rundt midnatt, som hjalp i 3 timer... våknet med rier, som jeg ikke syns var noe vonde. Lå der i senga og slappa av, kikka i taket og tenkte på mye rart om hva dagen ville bringe :)

Ble hentet kl 8 om morgenen, fikk meg frokost og jordmor sjekket hvordan dette hadde utviklet seg i løpet av natta. Jordmor fikk seg en liten overraskelse, her var det plutselig 6 cm åpning! "Guuu'!! Du må ha hat noen voldsomme rier i natt!" sa jordmor. Næææ... :) Så her var det bare å vente på at riene skulle bli sterkere. JM prøvde å ta vannet, men fikk det ikke helt til. 10 min senere gikk vannet av seg selv, og etter det merket jeg riene MYE bedre!!! :) En elektrode for å registrere fosterlyd ble festet til hodet til babyen, sånn at de kunne følge med på hvordan den hadde det på vei ut den trange kanalen...

Lystgassen ble min kjæreste venn de neste 5-6 timene, på slutten kom det visst bare oksygen ut av den klamme maska. Litt lav fosterlyd, derfor fikk min kjære Henning oppdraget med å trykke den teite klamme maska med oksygen i fjeset på meg mellom riene... hrmf!Etter ei stund med pressing, skriking og vræling "e får så låkt i magen av ditte her!!!!". spratt det endelig ut ei lita jente, og for en DEILIG følelse!!! Som å skru på en knapp, plutselig var ingenting vondt lenger! :)

Hele fødselen tok visst bare 7 timer. Like etterpå var egentlig det meste glemt, for der på magen min låg verdens nydeligste lille lubne jente! Ho var 3840 gram og 50 cm, frisk og fin :) Vi har ikke helt bestemt navn enda, men får jeg viljen min blir det Selina. :)

Kan vel også nevne at noe av det første lillejenta gjorde her i verden, var å lage et enormt sugemerke på min venstre pupp, da vi bommet på brystvorta :( Så, en liten anbefaling til alle andre: Pass på å sikte godt før ungen suger seg fast! :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!!

..Ble bare litt bekymret over overskriften din.Syntes ikke akkurat Ole-kanutte var et fint navn på ungen,hørtes ut som det var han som var født....... ;)

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...