KariMari Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Har begynt i ny jobb, hvor mine kolleger består av 2 kvinner og 18 menn. Trives veldig godt, men igår fikk jeg en sleip kommentar midt i fleisen.....Den ene kvinnelige kollegaen min, som er litt snerpete, irettesatte meg for en feil jeg hadde gjort. Helt greit det, men så snur hun seg til hun andre og himler med øynene. Jeg sukker bare og snur meg til kontorpulten min igjen, hvorpå hun sier høyt til hun andre: SÅ flink er hun ikke nei. Jeg spør hva som egentlig er problemet hennes, og får til svar at " du egentlig fikk jobben kun fordi du var den fineste av kandidatene, for det hadde hun overhørt selv".Hun mente at det var mange som hadde mye bedre cv enn meg, men at de kun hadde gått ut fra trynetillegget. Vet at ei venninne av henne søkte, så det er mulig hun er snurt for at ikke hun fikk jobben. Men nå vurderer jeg neste trekk....Vil beholde denne jobben, men vil ikke ha fiender der:-( Svarte henne ikke noe videre på det, for hun gikk rett etterpå. Hun andre unskyldte henne med at hun sikkert hadde mensen eller noe.....Men jeg synes det hele var skikkelig leit:-( Noen som har tips til hvordan jeg skal håndtere dette? Tenker nemlig det kommer flere bemerkninger etterhvert....
blittmamma07 Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Siden hun helt klart er sjalu på deg for at du ser bra ut trenger du ikke gjøre noe som helst. Bare vær hyggelig mot alle og gjør jobben din tilfredsstillende. Ingen vits for deg å bruke energi på dumme sjalue kvinnfolk. De vil du uansett møte andre steder også. Lykke til og for å være helt ærlig så hadde de ikke ansatt deg hvis de ikke trodde du klarte jobben. Ta det som en bonus at de likte utseende ditt. Glimt i øyet hadde du sikkert også. Ikke la det kvinnemennesket ta det fra deg. Himling med øynene sluttet vi med på barneskolen!
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Hehehe for et nek hadde nok bare flirt av henne å sagt noe som "ja det lønner seg å være pen gitt" og latt henne tro hva hun ville tro..
prekæs Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Be om et møte med henne, sjefen din og deg tilstede og be henne gjenta sine ord. Forundrer meg ikke om hun er bedriftens "sure fløteskvett" som ødelegger arbeidsmiljøet for andre i tillegg. Dette er ikke sladring. Hun skal ikke mobbe arbeidskollegaer og dette er ikke første gangen. kjenner lusa på gangen:)
KariMari Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2008 Jeg vet at det lønner seg best å bare heve seg over hennes bemerkninger, men kjenner at jeg blir så forbanna inni meg!! Slike folk kan forsure hele jobbmiljøet for meg....:-( Og så vil jeg jo ikke komme på kant med henne heller. Hun har tross alt jobbet der i flere år, og har litt hun skal ha sagt overfor sjefen også. Men jeg er ikke så flink til å holde kjeft i lengda;-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå