frøydis m/ 4 Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 og vi har vært på legevakten med fjortisjenta vår som har klaga så fælt på vondt i magen. Hun har hatt vondt lenge og har time på mandag for gastroscopi, men natt til fredag ble det så veldig vondt og på en annen måte forteller hun. Hun var på skolen i går, og jeg måtte kjenne og klemme på magen hennes når hun kom hjem, og jeg syns det lignet på blindtarmbetennelse slik jeg har lært at symptomene er. Og ikke var det noe særlig bedre i dag heller, så vi ringte legevakten og fikk komme dit. Legen syntes også dette kunne ligne, men var ikke sikker. Så nå er fjortisen hjemme igjen og vi skal bare observere at det ikke blir feber, kvalme eller sterkere smerte... for da skal vi ringe og kjøre rett på akutten.. Så nå sitter jeg liksom litt på nåler og føler at jeg må følge med hver lille grimase og bevegelse. Ikke akkurat avslappende hverken for meg eller fjortisen. Og mor må jo ikke mase må vite :-) Kjenner jeg er litt engstelig. Endte selv opp med sprukken blindtarm i sin tid, fordi jeg ikke kontaktet legen tidlig nok og er vel i bunn og grunn litt redd for at det kan skje med henne også, med de komplikasjoner det medførte. Dere får heie litt på oss i kveld da!
dritgrei hei hei! Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Jeg heier, men jeg trodde de kunne se med ul eller noe om det er betent... for er den betent så er det jo greit å få den ut så fort som mulig. Heia heia heia heia.... Vi venter på at ungene er i seng vi, for da starter innspurten til morgendagens visning. ha en så god kveld spm mulig da i alle fall!!! god klem fra
Karomamma Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Heier på dere og håper dere ikke er på sykehuset nå Jo, forresten så håper jeg de finner ut hva det er. Klem fra meg!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Håper det ikke er noe alvorlig og at det lett kan fikses!!! Det er fælt å ikke vite når ungene er syke........
frøydis m/ 4 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 Gastroscopien viste ingen ting galt. Så nå venter vi på en time til UL og de tok en vevsprøve som må analyseres, - og hun skal ta en avføringsprøve... Godt å ikke finne noe, samtidig som det er vondt at hun skal gå og kjenne på smerter uten at de finner ut hva som gjør det. Men tror ihvertfall at hun blir skikkelig undersøkt nå, og at de tar henne på alvor, så får vi se hva de neste prøvene sier. Utelukker ihvertfall en del ting nå! Det er vi glad for.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Bra at de bruker elimineringsmetoden, så får man fjernet mistanker om det ene og det andre step by step... Håper uansett at de finner det raskt ut og gir henne den hjelpen hun trenger!!! Sjekker de kun magen eller sjekker de tarmsystemet hennes også? Jeg hadde mye diffuse magevondter i mange år før det slo ut med ulcerøs colitt.....ingen leger skjønte det før jeg ble gravid med nr 2 og ble akutt dårlig......Da er man veldig opp og ned i magen. Noen ganger flyr man på do, andre ganger kommer man nesten ikke på.............
frøydis m/ 4 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 De sjekker tarmsystemet også. Jeg håper jo at de vil finne noe etterhvert. Tenker at den alderen hun er i er jo nokså typisk for at stress på skolen og mistrivsel og sånn også setter seg i magen, - og er nok litt redd for det. Vi har jo eldstejenta som sliter psykisk og håper inderlig ikke at denne også skal gjøre det. Jeg vet at hun trives på skolen, men er litt sliter i lese og puggefag. Jobber jevnt og trutt med skolearbeid, men skulle nok ønske selv at kararkterene var bedre. Og så er hun typisk sånn jente som ikke har noen bestevenninner, men litt venner med alle og kompis med gutta. En mors bekymringer kjenner nok ingen grenser tror jeg...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Uff nei, den grensen har aldri blitt oppfunnet!!! Og som du sier, på en eller annen måte kan jo bekymring sette seg i kroppen vår....Men derfor er det flott at dere er igang med prøver og testing. Alltid greit å vite hva man skal ta tak i!!! Den alderen der er ikke lett......for verken dem selv eller de rundt......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå