tryllepike * lykkespirer* Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Jeg testet positivt 22.januar, siste mens første mensdag var 22.desember, er det da mulig at jeg er kommet kortere enn i 7.uke? 6+5 er jeg liksom. Jeg er så lite belest på akkurat dette området...skulle ønske jeg viste hvordan kroppen min fungerte til den minste ting...hehe
Mamman til Ovedie Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Det er nok mulig at du er kortere enn 7 uke.. Men størst sannsynlighet for at det er uke 7 pga eggløsningen i forhold til siste blødning. Er selv 6+6 og startet siste blødning 23. desember :-)
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2008 vet du når siste mulige dag for el kan ha vært?? er det ikke sånn at det tar noen dager før det er nok hcg til at testen kan vises positiv? En uke eller noe?
Babyluren Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Hei. Ja, det er mulig at du er kortere på vei. Om du f.eks har brukt babyverden sin terminkalkulator så forutsetter den at du har en syklus på 28 dager og at eggløsning finner sted ca 14 dager etter første dag i siste mens. Det er gjennomsnitt, og derfor ikke nødvendigvis riktig for hverken deg eller meg eller så mange andre her. Har du f.eks hatt eggløsning tre uker etter første dag i siste mens vil du være en uke kortere på vei, men du kan også ha hatt tidligere eggløsning og være lenger på vei enn 7 uker. Som det også står på babyverdens sider så er det ultralydterminen du bør rette deg etter, om du da ikke selv er helt sikker på når egget ble befruktet. Babyverden skriver følgende om deg, du har kanskje sett det selv allerede, men jeg limer det inn fordi jeg syns dette er litt morsomt. Lykke til med graviditeten : ) Du er nå 7 uker på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 5. januar, 2008 Hjertet begynner å slå: 30. januar, 2008 Embryoet beveger seg: 23. februar, 2008 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 1. mars, 2008 Alle indre organer er ferdig formet: 1. mars, 2008 Risikoen for spontanabort avtar: 15. mars, 2008 Kvalmen avtar for de fleste: 22. mars, 2008 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 29. mars, 2008 Fosteret svelger og tisser: 12. april, 2008 Tid for ultralyd: 19. april, 2008 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. april, 2008 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. mai, 2008 Fosteret begynner å høre: 31. mai, 2008 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28. juni, 2008 Mange fostre legger seg med hodet ned: 2. august, 2008 Svangerskapspermisjonen begynner: 8. september, 2008 Antatt termindato: 29. september, 2008
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2008 TAKK!!! nå føler jeg meg mye smartere. Det er så mye man skal få med seg og jeg er så grønn på dette området!! Så gøy å lese det fra babyverden!! Skal på ul på mandag, så da får jeg vel vite hvor langt jeg er på vei! Gleder meg og gruer meg litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå