Gå til innhold

Tisselaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner dere med det når babyen er nyfødt? Eller venter til den blir eldre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns de er så klamme og ekle, så i senga blir det en god, men tynn, overmasdrass (IKEA). I vogga blir det muligens tisselaken utenpå skumgummimadrassen, men da kommer jeg hvertfall til å ha to laken utenpå.

Eldste er nå 3 år, har aldri hatt tisselaken i senga, bare overmadrass.

Skrevet

Med den gode oppsugingsevnen papirbleier har nå - trengte jeg ikke tisselaken før de ble 1 år.

Skrevet

Har kjøpt dette både til vogna og til vogga og lagt på...er jo ikke noe koselig å få tissa og bæsja ut originalmadrassene!!

Skrevet

Jeg har enda ikke brukt det til jenta mi på 2,5 år. Hadde det i sengen min de siste ukene før fødselen og syns det var utrolig klamt og ekkelt, men det reddet madrassen da vannet gikk.

Denne hangen har jeg har kjøpt noen kladder på apoteket jeg skal bruke i snegen min de siste ukene før fødsel i tilfelle vannet går i sengen denne gangen også og så kan jeg bruke av de når elstejenta skal slutte med bleier. Bare legger de mellom madrassen og overmadrassen slik at det ikke skal bli klamt.

Skrevet

Hva er vitsen med en god og dyr madrass til babyen viss de ligger klamt og ubehagelig på et tisselaken???? Da kunne en likså godt kjøpt skumgummi!

Kjøper du en god og dyr svanemadrass til 600 kr, kan trekket lett tas av og vaskes. Jeg kjøpte tisselaken til førstemann og brukte det i en uke. Unødvendig pga. klamt for baby. venter nå nr. 4 :-) og skal IKKE ha tisselaken.

For å si det slik....... Hadde jeg overnatting av en gammel mann i MIN seng som tisset på seg, hadde jeg nok hatt det.....men ikke til min lille verdens skjønneste baby som kun fortener det BESTE AV DET BESTE :)

Skrevet

Jeg har kjøpt tisselaken... de skal jo ikke ligge på hele... lakenet skal kun gå fra livet og ned i sengen... være under rumpen... det går jo an å klippe det i to da, så det ikke er så stort......

det er fordi at noen ganger lekker det urin/bæsj ut låret på bleien...

Skrevet

Jeg bruker tisselaken, har kjøpt dyr madrass, og vil ikke at den skal gå istykker pga et uhell. De gulper endel, bleien kan skli litt ut på siden, det er min erfaring. Tisselakenet er ganske tynt, også har jeg vanlig laken oppå. Jeg liker å holde selve madrassen helt ren, og bytter laken ofte. Funker perfekt for oss, og ungen ligger selvsagt godt selvom det er et tynt tisselaken mellom madrass og vanlig laken.

Skrevet

Jeg har brukt tøybleier på storebror, og det skal lillebror også ha. Har ALDRI hatt lekkasje om natta, og mine skal få slippe å sove på plast!

Da storebror hadde omgangssjuke la vi et tykt badehåndkle under lakenet. Det tok unna for alt. Hadde jeg vært plaget av bleielekkasjer (og mange er faktisk det med engangsbleier også), så hadde jeg gått for håndklær, evt. en vaskbar overmadrass. Det er utrolig klamt å sove på tisselaken, selv om det bare er under rompa. Prøv det selv!!!

Skrevet

Istedet for tisselaken, så kjøp sånn KLADDER på apoteket! :)

Legg dette under lakenet! :) Ikke klamt og suger opp fuktighet! :)

Skrevet

Vi skal ha tisselaken mellom madrass og overmadrass. Da blir det ikke klamt og vi slipper å tenke på om den griser til madrassen.

Skrevet

Jeg har kjøpt Dry Kid overmadrass som kan vaskes.... ;) Kan deles i to(trekk og ullmadrass) og vaskes( og lett tromling), har ikke fått prøvd i praksis enda da...men får håpe det er bedre enn plast laken hvertfall... kostet like mye som selve madrassen..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...