Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Hei. Jeg er ikke gravid enda, men spør her siden dere er erfarne gravide:) Håper noen kan svare meg. Trenger å lufte mine tanker litt. Har nemlig en tann som murrer. Tannlegen min har sett på det og fyllingen tangerer inn til nerven. Den er ikke bort i, men er noen millimeter klaring. Tannlgen sier at jeg må rotfylle på sikt siden nerven er irritert. Men at jeg ikke trenger å rotfylle nå. Sambo og jeg planlegger å begynne prøvingen veldig snart, og jeg er litt redd for at at jeg skal få en nervebetennelse under graviditeten. Har hatt det før og det sinnsykt vondt. Da må jeg altså rotfylle mens jeg går gravid. Skal jeg høre med tannlegen om han kan ta å rotfylle med en gang? Litt slitsomt å gå med denne murringen som kommer og går også... Noen som orker å svare? På forhånd takk.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Så lenge dere har planer om å begynne å prøve å bli gravide snart så hadde jeg absolutt villet gjort dette så fort som mulig. Vet ikke hvorvidt de kan rotfylle når man er gravid så i verste fall må du kanskje vente til etter at du har fått ungen, men det er det kanskje noen andre som vet? Kan du ikke bare gi beskjed om at du vil ha gjort det med en gang da, kan vel ikke være noe problem å få gjort det nå. Du kan jo evt gi tannlegen beskjed om at dere har planer om å bli gravide så du vil ha gjort det fortest mulig...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 flere? Har ikke tannverk, men mer en murring som kommer og går.. Er redd jeg virker masete hos tannlegen:(
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er enig med hun over. Har dere tenkt til å begynne og prøve, så ville jeg ringt tannlegen og fått det gjort med en gang. Skjønner egentlig ikke hvorfor ikke tannlegen bare har gjort det, siden tanna er plagsom for deg nå liksom... Bare fortell det som det er og få det gjort. Vil han ikke gjøre det, så bytter du tannlege.
TOEB*Har født* Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Det beste er som de andre to sier å få det gjort om du planlegger å bli gravid.. Jeg leste en plass at dersom du får hull så kan en ikke bore for det er stoffer i fyllingen som ikke er bra for en når en er gravid.. men om det er hysteri eller fakta vet jeg ikke.. men da slipper du bekymringen og kan bare kose deg med graviditeten. Lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Ok. Jeg kommer nok til å gjøre det. Da slipper jeg å tenke mer på det. Er bare det at jeg har vært der så mange ganger i det siste, pga andre tenner...uff, tannlege er noe dr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå