Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Hører ikke til her helt enda, men skal bli prøver veldig snart. Har ventet på samboeren min lenge nå, ett år faktisk. Men nå har han gitt klarsignal om å prøve i mars og jeg er overlykkelig:)

Jeg vil bare lufte en tanke til dere. Det j tenker på er at barnet da vil bli født i desember. Tenker på at barnet vil bli så lite når det begynner på skolen, 5,5 år.. (Tenker ikke på andre ting som 'født tett opp under jul' og 'får lappen sent').

Jeg vet at dette temaet kan være sårt for de av dere som har prøvd lenge med å bli gravid. Og jeg tenker jo på dette selv - at tenk om vi må prøve lenge før det klaffer og tenk om vi ikke kan få barn. Så jeg er veldig ydmyk i forhold til dette. Ikke sikkert det klaffer på første forsøk akkurat.

Så skal vi bare hoppe i det?

Håper noen vil svare meg på mitt luksusproblem? :) Godt å lufte tankene litt. Ikke så mange andre jeg kan diskutere dette med. Sambo er ikke så pratsom for tiden. For ham er det et stort skritt i det hele tatt å 'sette i gang'. Vi er passert de 30 begge to så vi er mer enn nok klar aldresmessig. Selv er jeg så klar som det går an å bli:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det betyr så mye for deg at ungen ikke skal bli født så seint på året, bør dere vel vente en mnd til før dere prøver. For min del spiller det ingen rolle når på året barn blir født. De fleste vokser opp til å bli fornuftige mennesker likevel :)

Skrevet

Hvis dere begge er klare så syns jeg dere bare skal hoppe i det. Som du sier selv så er det ikke sikkert at det klaffer på første forsøk, kan hende det klaffer tredje gangen og at det blir februar barn istedet :-)

Lykke til hvertfall!!

Skrevet

Jeg tror nok sjansen for at det IKKE klaffer på første forsøk er større enn at det faktisk klaffer. ;) Klart, hvis det er veldig viktig for dere at barnet ikke blir født i desember, kan dere bare vente... Men man vet jo aldri, et barn med termin i januar eller februar kan komme for tidlig, og bli født i desember istedet. Man har ingen garanti når man snakker om naturen. :) Jeg bryr meg ikke noe om at et evt barn som blir unnfanget nå, blir født sent på året. Jeg tar imot barnet med takknemlighet og stor ydmykhet, uansett når det blir på året. Jeg begynner ikke å planlegge skolestarten til et barn som ikke finnes enda. ;)

Skrevet

Takk for svar. Livet kan ikke planlegges. Så tenker vi setter i gang vi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...