Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Ammer ca 20 min på hver pupp, allikevell virker ikke babyen min fornøyd I dag tidlig fikk han 120 ml mme etter begge puppene, og det gikk ned på høykant, fikk 60ml mme etter lunsj og likedann, ned på høykant. Er det andre som holder på på samme måten??? Han er ikke fornøyd før han har fått tillegg.. Og da sover han godt i tillegg.. Han er 6 uker i morgen..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Vet du hvor mye melk du har? Har du pumpet ut for å sjekke? Da får du et visst inntrykk av hvor mye du har, men husk at babyen klarer å tømme puppen bedre enn pumpen... Hvis du ikke har nok, men kunne tenke deg å fullamme - så ville jeg lagt babyen oftere til puppen for å se om du kan øke produksjonen. Kan jo også høre med HS - om hun har noen formening. Babyen din skal jo bli mett!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Ville ikke gitt mme hvis du ønsker å øke produksjonen. Kan hende babyen har økedøgn. Sjelden man har for lite melk. Sikkert mange som er uenige i det, men tror hvis du legger til ofte nok at produksjonen er tilpasset nettopp din baby ganske så fort:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Nå når det går mellom 3 og 4 timer mellom hver gang han skal ha mat så pumper jeg meg annenhver time ca (når han sover, ellers prøver jeg å ligge han til) for jeg vil så gjerne full amme. På ene puppen har jeg aldri fått ut mer enn 30ml, mens på den andre har jeg vært oppi 100ml på en god dag. Etter jeg begynte med tillegg har vi fått en mer roligere gutt og han sover så mye bedre.. Han kan vel ikke ha hatt økedøgn 6 uker i strekk?? Usj, på denne tiden for 6 uker siden, lå jeg i de sykeste smertene ever! Er så utrolig glad det er over, og samtidig sjokkert over at tiden har gått så fort )
camosilla Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Likedann her, og baby er 4 uker. Må holde han våken ved puppen, ellers sovner han. Kan sitte i 1,5 time og enda ikke bli mett. Gir også tillegg, spes på kvelden.
Mooncake Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Hei, Jeg ga bare mme til min. Og jeg synes mm + 120ml mme høres mye ut på en 6 uker baby. Når min datter var 10 uker drakk hun 140ml pr måltid, 5g pr døgn. Enig med de andre her, ønsker du å øke produksjon så bør du ikke gi mme. Det kan være greit å pumpe for å se hvor mye melk du har. Dersom du synes han spiser mye så kan snakke med HS om matvaner. Som en regel skal barn ha ca 15% (ml melk) av egen kroppsvekt (om jeg ikke husker helt feil...).
Nusse_83 Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 det kan være du holder på melka, og at han derfor ikke blir fornøyd etter ammingen. Du kan få tak i nesespray som hjelper deg med neddrivingsrefleksen. Ellers må du som de andre sier å enten pumpe deg eller amme han oftere for å få opp produksjonen dersom den er for lav. økedøgnene vil du komme ofte bort i dersom du velger og får til å fullamme. Vil absolutt anbefale det, det er jo kjempelettvindt har jo med matpakka over alt Har selv fullamma i 6mnd nå lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå