Gå til innhold

symfysemålet har flatet ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle. :)

jeg er gravid i uke 39+4 idag og har termin 14 februar.

på di 3 siste kontrollene har ikke symfysemålet blitt større,og jeg ble da sendt i registrering og ul på siste kontroll onsdagen. ul viste ei normal stor jente (ca 3500gr) og registreringen viste et aktivt barn.heldigvis..

alt ok sa jordmoren. sa hun bare hadde seget lenger ned i bekkenet mest sannsynlig.

er uansett bekymret for dette:( etter å ha lest om div dødfødsler etter symfysemålene flatet ut. huff:(

noen her inne som også har opplevd dette? er det vanlig?

håper på svar.

lykke til alle sammen=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er vanlig, men da jeg gikk med nr 2 skjedde det samme med meg rundt uke 37 (altså at jeg ikke fikk høyere mål etterpå). Fikk også beskjed om at det var fordi babyen holdt på å arbeide seg ned i bekkenet.

Skrevet

Jeg har hørt at det skal flate ut på slutten. Hos meg gjør det det ikke, og forstått det IKKE er bra....

Skrevet

Det skal jo flate ut på slutten, er helt vanlig det. Rart ikke jordmoren din sa noe om dette til deg?! Har gjort det på alle mine tre, og det har også blitt sagt av jm og lege at det er helt vanlig på slutten.

Så du trenger nok ikke å bekymre deg:))

Skrevet

oi, her har det ikke flatet ut. men hodet er enda ikke festet, så håper det har noe med det å gjøre. ellers blir det jo et stort barn da.

men målet ligger ca på den røde streken da, så jeg vet ikke.

høres jo veldig sannsynlig ut at det skal flates ut på slutten med tanke på at hodet festes, for da synker jo magen litt og litt.

Skrevet

Det skjedde for meg med førstemann. Da var jeg i uke 37 og ble sendt på ul slik du ble. Da fant de ut at det var litt lite forstervann og ungen var litt liten, derfor ble jeg satt i gang noen dager etterpå. Siden de tok ul på deg og fant at alt var bra så kan du nok absolutt ta det med ro.

Du er jo litt urolig og dersom du olutselig merker lite liv ville jeg ringt inn til sykehuset med en gang. Det er ingen vist å gå rundt å være urolig. Jeg har fått beskjed av mitt sykehus (SIV) og av jordmor at ring med en gang det er noe. Noen ganger hjelper det bare å få pratet litt også.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...