to små og ferdig :-) Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har en på 2 - 3 uker som ståker mye om kvelden. I går fikk jeg han ikke til å sove før nærmere kl 1, og da hadde han vært våken siden 21.30. Synes det var litt rart? Tar gjerne i mot andres erfaringer? Når begynner dere "kveldsstellet"?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Når de er så små varierer det veldig. Vi la vår snuppe når vi gikk og la oss..De skal jo bare ha varme kos og pupp når det trengs likevel.. Leenge til rutinene kan etableres. Det kommer også litt av seg selv etter hvert som tiden går. Lykke til! :0)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Dette er helt vanlig! Det handler ikke om når vi legger dem, men når de faktisk endelig vil sove! Det er en tøff tid med mye våkennetter og det snur seg ikke før nærmere 3 mnd. Bare prøv så godt dere kan for å holde ut :- )
*1+1=2 små* Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 la henne samtidig som vi gikk og la oss i starten, først nå har vi begynt å legge henne mellom 8 og 10 på kvelden..men funker ikke alltid! Vi lar henne aldri skrike, går frem og tilbake for å gi smokk og hvis hun etter 15-20 min ikke roer seg så prøver jeg som oftest å gi mere mat og kose litt mer! Snuppa er nå 10 uker gammel....stresser ikke noe særlig med dette
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 La henne en gang mellom 23-01 når hun var så liten. De har sin egen rytme når de er så små. Først når de blir nærmere 3 mnd at de får litt mer normale søvnrutiner. Har enda ikke ordentlige rutiner, og babyen min er nå 4,5 mnd.
camosilla Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 min er fire uker, og i går sovna han ved to tiden på natta. Da hadde han vært våken i over tolv timer! Det syns jeg er lenge... noen tips?
frøydis m/ 4 Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Det er jo egentlig ikke forskjell på natt og dag for så små babyer. Jeg ammet ca hver annen time hele døgnet til han var iallfall seks uker. Hvis han sov lenger enn det noen gang var det på dagtid... Nå er han 2,5 mnd og jeg legger han som regel i 11-12 tida og da kan han sove til 6-7-8 om morgenen. Igårkveld tok han kveld kl 21.30 og sov til 5 da han fikk pupp og sovnet igjen og sov til ca 9. Det er første gangen jeg har lagt han for kvelden så tidlig. Tror det er lurt om du ikke har forventninger til at baby skal sove så veldig nattesøvn før han er 2-3 mnd og kanskje ennå større. De har sin egen rytme og det tar tid før den endres til å passe med vår. Det kan være slitsomt og nybakte mødre er ofte trøtte, men prøv å skaff deg noe søvn på dagtid når baby sover. Alt hjelper!
Amanda- Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 tror ikke du skal lage deg noen forhåpninger om faste rutiner på en så ny baby,,. vi begynte da hun var 2 mnd. seng kl 7, nå nærmer hun seg 3 mnd. og liggetiden varierer noe... inni faser hele tiden de små=)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 Frem til de var 3 mnd har jeg hatt de i vogna sammen med oss (i stua) til vi går å legger oss. Første mnd tok vi bare med hele bagen opp når vi la oss, men etter hvert tok vi med han og la han i senga når vi la oss. Mine har vært veldig kosete og trenger mye pupp på kvelden så de har sovet mye i fanget (på kvelden) Faste leggerutiner har vi ikke begynt med før 3-6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå