Lindus85 Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Jeg er så redd for å miste... Jeg veit at jeg må bare må tenke at det som skjer det skjer, og at det da mest sannsynlig er noe galt med fosteret, men jeg er så uendelig glad for å være gravid... Har prøvd siden mai 07 og begynte å tro at noe var galt... men da jeg var lengst nede da satt spiren.. jeg er så uendelig lykkelig, men klarer ikke glede meg over graviditeten.. jeg sitter bare å venter på å begynne å blø... helt LATTERLIG!!!!!! Har veldig lite symptomer, kun ømme bryster og litt kvalme på kvelden... ellers ingenting!!! Må vel bare prøve å glede meg over at jeg faktisk er gravid... Beklager klagingen mi!! men vil ikke plage sambo med dette... Sorry jenter!!! klem
Trulte76 Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 jeg er 11+6 idag.. Mitt 3.svanger skap uten å være kvalm i det hele tatt..og jeg har aldri mistt.. Kun ømme bryst.. har mere migrene enn vanlig..men er jo fordi svangerskapet påvirker migrena mi..men ellers har jeg ingenting av symptomer.. Så man MÅ ikke ha masse symptomer for at det skal gå bra. Og det er jo veldig stor % for at det går bra også..er bare fåtallet som mister. Så ikke gå å uroe deg unødvendig..man kan bli litt skremt her inne pga alle innleggene om MA/SA. Men de er bare fåtallet..på et sånt forum kan det virke som % er høy, men det er den altså ikke.. Kos deg med spiren Hvor langt er du kommet?
*Lissi* Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Er 7+3 i dag, og har aldrii mistet:-) Håper det går bra denne gangen også, og det gjør det helt sikkert. Går jo som oftes bra. Kos deg med spiren din. Skjønner du kan bli redd, spesielt når du leser om de som har sa/ma. Er helt normalt da. Hvor langt er du på vei da?
Lindus85 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2008 Jeg er ikke lenger enn 5+3 sånn ca så jeg veit jo at jeg kan få symptomer senere... er jo ikke så langt på vei... Føler meg litt dum egentlig.. Magefølelsen er veldig god sånn innerst inne, men blir litt paranoid av å være her inne.... sambo mener jeg bør kutte ut for en liten periode, men så er det koselig å være her også.. flere som er i samme situasjon.. har kun fortalt det til mamma enda så har ingen andre å snakke med dette om.. Litt kjipt å juge til venner også, men jeg vil ikke si noe før jeg er kommet litt lenger i svangerskapet... I dag måtte jeg takke nei til å dra på dra på paintball og ut på byen... men driver heldigvis med hovedoppgaven min om dagen så ingen som mistenker noe!!
star78 Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 jeg tok testen noen dager før mensen skulle komme så jeg visste hele fra starten at jeg var gravid. Jeg er singel og dro til Danmark så jeg skjønner hvordan det føles å bli gravid med sterkt ønske om å ikke miste. Jeg trøstet meg med at sjansen for å miste er relativt liten og at det kun skjer hvis det er noe skade på fosteret og at det i så fall vil være i den lilles interesse å ikke måtte bli født inn i et liv med store lidelser:-) Jeg tok en privat ultralyd rundt 12. uke for å få bekreftet at alt stod bra til. Er du veldig nervøs kan du vurdere det hvis du har mulighet til det. Er det store skader på fosteret eller andre helsemessige grunner slik at morkaken ikke er bra etc så vil kanskje ultralyden vise det meste:-) Ta det med ro og stol på naturen! Prøv å ta vare på deg selv, men ikke få panikk hvis du er mye kvalm etc. Den lille tar det den trenger:-) Lykke til med graviditeten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå