En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har så lyst til å utdanne meg til barnepleier (utgått yrkesnavn?) eller jordmor, aller helst jordmor, men det kommer an på hvor den 4-årige enhetelige utdanningen starter opp. Jeg har fra før av studiekompetanse fra videregående allmennfaglig linje, og har også 1-årig reiselivsutdanning. Jeg lurer på hva den "raskeste" veien til barnepleier er? Jeg ønsker å kunne jobbe med de nyfødte på barselavdeling. jeg bor i telemark, og det er veldig ønskelig at jeg kan ta utdanningen her. Nettkurs er også av interesse, men det krever vel en hel del selvdisiplin!? kan jeg ta dette på videregående skoler? Håper på masse svar, begynner vel å få dårlig tid med tanke på søknadsfrist?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Barnepleier er utdannelse på videregående nivå. Jordmødre er sykepleiere med praksis og videreutdannelse Barnesykepleiere (sykepleier i pediatri) er sykepleiere med praksis og videreutdannelse, jobber på barneavdelinger, men kanskje også på spesialiserte barselposter.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Hvordan vet du at det skal starte en egen jordmorutdanning? Det har ikke jeg fått med meg.. vet du når det skal starte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå