Gå til innhold

Noen med erfaring?ut å fly med små..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fly i 13 timer til mandag!!!! Skal til Florida :))) Gleder meg som en gal!

Men jeg har et par spm ang flyturen.

Har dere noen forslag til å underholde en 1år gammel jente på flyet?

Har dere noen tips til å ungå trykk i hodet ved letting og landing?(Ho er noe snørrete ).

Kan man ha med mat, grøt pulver, middagsglass og morsmelk erstatning på flyet? ift mme må vi ha den med i pulver form eller væske form?

Har dere noen andre tips og råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for å unngå trykk kan du gi noe å drikke:) sønnen min får alltid pupp når vi flyr(å det er ikke rent sjeldent) å da går alt fint:) tror du får med det meste så lenge det ikke er åpent. men tror det er safest å ta med i pulver form pga di nye reglene....

Skrevet

Hei

Mot trykk kan du bruke smokk, tåteflaske etc feks. Gi nesespray også først kanskje

Til usa tror jeg ikke du kan ha med deg noe flytende. Mannen min var der i forrige uke og han hadde absolutt alt i kofferten, ellers pleier han å ha min linsene sine i håndbagasje. Men en 1 åring kan da vel spise vanlig mat man får på flyet? Det vet jo hun kommer!

Skrevet

Ja klart ho an spise vanlig mat:) det trenger jeg kanskje ik ta med.. men jeg er ganske avhengig av mme for å få roet henne ned... ta det med i pulverform da, eller ?

Skrevet

Oi, dette var som å lese om meg selv, vi reiser og til Florida om 4uker, med 1åring og en 4åring, jeg reiser alene med to små den ene veien..

Du kan ha med mat til barna, ta med snacks også, kjipt å sitte på en sånn flyreise med for lite mat.. kan jo hende de ikke liker flymaten noe særlig..

Jeg tar med en egen vognsele, så kan jeg sette fast 1¨åringen min i det ene setet vårt når jeg skal mate hun.. (hun har ikke lært å sitte stille i en slik stol) Og jeg skal ta med nye spennende leker til begge barna, samt dvd spiller til eldste. koseklut og nok skift..

Hvor lenge blir du i Florida? Jeg skal til West Palm beach og blir til midten av mai...

Skrevet

Sjekk med flyselskapet/gardermoen etc. Det værste som kan skje er jo at de tar det, men er det kun i pulverform skulle man da tro det går bra :)

Skrevet

Vi skal bli til 29februar. Skal til capecoral, så skal vi reise litt rundt. :) Gleder meg masse! Det var godt jeg kunne ha med litt snacks osv... hun er veldig glad i å sitte å knaske på et kjeks eller noe.. Vogn sele va lurt :)

Men når det gjelder paraplytrille.. Kan man ha den med in på flyet? Mener på jeghar hørt at man kan det..

Skrevet

Hvis paraplytrillen blir for stor så sender den ned til lasterommet på flyet når du kommer frem til flyet, jeg har med en quinny zapp så den kan jeg helt sikkert ta med inn, og jeg har med mei taien min siden jeg bare venter litt over en time i frankfurt.. Husk at det er svinbillig med vogn i USA da, lønner seg å kjøpe der om man trenger en ny en..

Skrevet

Sminke osv da ? Er jo deilig å ha med noe slikt inn på flyet.. når jeg skal fly så lenge... pusse tenner, freshe meg LITT opp etter alle de timene.. ikke det at jeg kommer til å føle meg fresh uansett men....

Skrevet

hehe, aner ikke med sminke, men du kan ta med deg alt så lenge det ikke er i flytende form, og er det i flytende form som lipgloss og slikt så er det bare å legge i posen som skal gjennom kontrollen.. ta med en bitteliten tube tannkrem fremfor de store kanskje?

Skrevet

Jeg pleier alltid å glemme alle "regler" når vi er ute og flyr. Har med masse bestikkelser i form av kjeks, juice, nye leker etc. Min erfaring er at det meste blr godtatt så lenge det er uåpnet. Det sikreste er vel kanskje derfor å ta med sånne MME-kartonger.

Jeg har tatt ut platene av softbaggen og har alltid med denne og et helseteppe, får hodepute på flyet, også legger jeg bare snuppa ned på gulvet når hun skal sove. Funker supert.

Ha med noen nye leker hun ikke får før dere er underveis. Mye underholdning/lite plasskrevende med et par bøker feks.

Har man kjøpt eget sete til barnet ,samt har quinny zapp m Maxi Cosi er dette en genial måte og få en soveplass/sete om bord.

Skrevet

Vi kjøper både vogn og bilsete når vi kommer fram, har sjekka på nettet etter tips fra ->>- og det er virkelig latterlig billig!!

Vi bruker BabyBjørnen på mellomlandingene, så da er det bare å jogge avgårde hvis det skulle bli kort om tid.

Junior er 5 mnd når vi reiser. :)

Gleder oss!! Reiser først 28 mars vi da. :)

Skrevet

Du kan selvfølgelig ta med mme, men det er sikkert best å ta med ferdig-bokser. De kan kreve at du evt smaker på det selv mens de ser på, men det er vel greit, sånn tenkte iallfall jeg.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...