Gå til innhold

Dagens mødre................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at endel av dagens mødre er veldig uansvarlig.

Når et barn er nyfødt så vil jeg tro at det er veldig betryggende for det å bli "ballet" godt inn i et pledd.....babypledd/helsepledd.

Jeg har flere ganger møtt nybakte mødre inne på shoppingsentre med nyfødte uten pledd og luer, iført dongeri og andre klær som ser harde og lite bahagelige ut på....der vandrer de rundt med de på armen som om de skulle hatt en baby på nesten 1 år.

Hvor er det blitt av denne koselgie barseltiden???

Dere tror kannskje at jeg er en "gammel" mor.....men er 30 år og verner veldig om barna mine...Jeg elsker disse myke lyse sparkebuksene....og liker at barna føler varme og trygghet rundt seg uansett hvor de er.

Hva synes dere??

Bruker dere pledd rundt barna de første månedene eller ukerne?

Hva kler dere barna i??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er at du er uenig i måten andre velger å kle barna sine på, men jeg synes du går langt over streken når du kaller dem uansvarlige!!!

Det er helt utrolig forskjell på barna også! Min eldste var en rund og god gutt, men ganske kald av seg. Så han måtte jeg ha en del klær og tepper på ganske lenge. Nr 2 derimot var en ganske slank, nesten tynn, gutt. Men SÅ varm!!! Måtte hele tiden passe på å sjekke han, for det skulle så lite til før han ble aldeles svett av varme. Hadde lite tepper på han. Det ble rett og slett for mye!

For meg har påkledning innendørs på vinteren vært bommullsbody- og strømpebukse, ullsokker, bommullsgenser og bukse. Pledd rundt om nødvendig (begge guttenen har hatt pledd rundt seg første 2 ukene).

Skrevet

Er så lei av at andre skal blanda seg opp i hvordan enkelte kler sine barn!!!

Så lenge de ikke ligger nakene i 10- grader,er det virkelig noe og bry seg om!!!

Gjør det du syns er bra for ditt barn og slutt og bry deg om andres barn,så lenge de ikke er helt uforsvarlige.

Skrevet

Til deg som har lagt inn innlegget: Jeg er enig.. myke kose plagg - og en lun vogn... mange tenker ikke på at det er ubehagelig for barnet å ligge på rygg med en jakke med Hette på som ligger som en klump bak i nakken...

Myke behagelige plagg - og en god vogn og ett teppe gir glade fornøyde barn. Man må selvsagt passe på at man kler dem etter temperaturen..... :-) De skal jo ikke koke eller fryse - en middelvei er fint..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...