Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på hvilken nesespray jeg kan bruke nå når jeg er gravid? Har en som heter xolin, men den skal man ikke bruke ved graviditet.

Jeg er så dett i desa.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltvannsløsning er det beste. Miwana fra apoteket er super, de har en variant med menthol også :-) Funker for meg i hvertfall :-)

Skrevet

Ikkenoe annet enn saltvann som er anbefalt for gravide... men det funker ikke på meg... :-(

Jeg bruker nå rihnox for barn og så skjelden som mulig, og håper det går bra å slutte med det selv om jeg har brukt det i mer enn 10 dager... skal til akupunktur i neste uke, og da skal han jommen få sette noen nåler mot tett nese også.

Slimhinnene er jo mye mer hoven når man er gravid, så det er mye lettere enn ellers å bli avhengig av nesespray. Og det er jo egentlig ganske viktig at man slutter etter 10 dager.

Skrevet

otrivin kan brukes i graviditeten i terapautiske doser.

Skrevet

Ja Ortrivin kan brukes-heldigvis!! Jeg kjøpte den med mentol i, og jeg må si at den fikk gang på nesa:-)) He he

Skrevet

Jeg er blitt helt avhengig av otrivin. Klarer meg ikke en dag uten nå. Og blir helt hysterisk om jeg har så lite igjen på kvelden, at det ikke holder natten ut. det høres sikkert teit ut. Men er konstant tett i nesa nå. Det er så utrolig slitsomt.

Skrevet

Det er jo nettopp derfor at man ikke anbefaler nesespray til gravide. Man risikerer å få permanente skader på slimhinnene om man bruker nesespray i mer enn 10 dager.... men det er jo ganske mange som bare ikke klarer seg uten, så vi får håpe det beste. Men HI bør nok ikke begynne med det om hun har nytte av saltvann.

Skrevet

Men du *hepp*, hvorfor i all verden er det da leger som anbefaler og skriver ut otrivin på resept til gravide da og der de gir beskjed om at de kan bruke det hver dag så lenge de er så tett at de ikke får puste??

jeg har brukt otrivin nå siden juni...... har hatt noen dager uten, men da var jeg så tett at jeg trudde jeg skulle dø på natta!

Skrevet

Det er mange medisiner leger skriver ut som generelt ikke er anbefalt til gravide, men som er greit "der fordelen er større enn risikoen". Om HI får det rådet av sin lege, er jo det helt i orden, men generelt er det ikke anbefalt at gravide bruker nesespray. Hør med legen din!

Skrevet

Slår nok et slag for nesehorn jeg da! Da får man skylt bihulene litt mer enn bare ytterst i nesa som sprayen gjør.

Ellers så fikk jeg på ett tidspunkt beskjed om å bruke rinxin depottabletter (har tilleggsplager som gjør det nødvendig). Har brukt en om natten et par ganger. Holder alle bihuler åpne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...