Gå til innhold

2,5 år mellom barna.. For mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke gravid altså.. vente litt til ;).. men tenker litt på når vi vil ha nestemann.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2.5 år er perfekt synes jeg;) Er noe sånt vi har tenkt på;)

Skrevet

snuppa blir 3 nå til sommeren og snupp nr 2 håper jeg kommer i løpet av april :P

Skrevet

"Ekspertene" mener vel at 3 år er "perfekt"..

Skrevet

For mye ja, det er nok 1.5 år som er best, he-he;-)

(Tror det er fin forskjell jeg, ser endel unger i bhg. som har den aldersforskjellen med søsknene sine og det virker jo fint det.)

Skrevet
;) Lyst til å begynne å prøve til sommeren.. og hvis det da klaffer relativt raskt så blir det ca 2,5 år mellom! ;) Håper da at de kan få litt glede av hverandre også! ;)
Skrevet

Akkurat passe synes jeg, ville ikke hatt noe mindre selv. Det er rett over to år mellom mine to eldste og de har masse glede av hverandre, men det var slitsomt første halvåret synes jeg... To unger som begge trengte hjelp til alt, to bleieunger, to som må hjelpes med mat, stell osv. Hjalp mye når eldste kom ut av bleia, de utvikler seg så masse fra to til tre år.

Skrevet

Unger kjem når dei kjem. Den perfekte mellomalder kan eksisterer ikkje spør du meg. Det er 12 og 14 år mellom meg og mine søsken. For mykje? Kanskje, men eg er utrulig glad for at eg har dei.

Skrevet

fikk ei nå okt 07 beg prøvingen igjen april nå så vi får en til 09 tok litt tid sist derfor, men kunne godt tenkt meg 1,5 år mellom . ..

Skrevet

ja, venta på noen sånne visdomsord...

Går faktisk an å planlegge litt ;) Og vil at de skal ha litt glede av hverandre. Har en lillesøster som er 15 år yngre enn meg.. og det er jo ikke mye glede av det.. Veldig glad i ho og alt sånn.. men ho er jo tross alt bare 10 år.. har liksom ikke lekt så mye sammen.. hehe ;)

Skrevet

har fått høre av barnehageansatte,foreldre i barnehagen og slikt at aldersmessig så er 2 1/2 - 3 år forskjell kjempeflott :) Og snuppa mi snakker om baby hele veien så hun er veldig opptatt av det :P

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Ingen fasit på dette da...

Personlig synes jeg alderforsjellen bør være mellom 2-3 år...ikke mer enn 3 år.

Skrevet

For mye!? Absolutt IKKE. Her er det 4,5 år mellom barna, og det syns jeg er helt perfekt:-) Syns det er opptil hvert enkelt par å avgjøre egentlig.....

Skrevet

skjønner ikke at du gidder å spørre en gang jeg :) hadde det vært snakk om 5-6 år så hadde det kanskje vært for mye men hva er 2,5 år da jente!

det er 6 år mellom meg og min storebror og vi har ikke hatt så mye glede av hverandre sikkert pga alder og kjønn! men er kjempe glad i han forde :)

på mine barn er det i underkant av 20 mnd og det er nesten litt for tett hehe..

hvorfor vente til sommern med å lage barn da? er jo ikke sikkert det går så fort med andremann som med første (nå vet jeg jo ikke hvor langt tid dere brukte på førstemann heller da??)

med førstemann tok det 3 mnd andre mann 1 år !

Skrevet

Hønemor25: Det var ikkje for å vera betrevitar at eg svara slik. Eg har hatt mykje glede av mine søsken sjølv om dei er ein anna alder. Eg trur ikkje det er så stor forskjell på 2,5 år og 4 års forskjell i alder heller. Dei forskjella som er små, etter mi meining =)

Skrevet

Det blir den aldersforskjellen mellom mine barn, så vi får vente å se:)

Skrevet

Syns det er passe, jeg - er 2 år og 7 mnd mellom mine - ville ikke hatt de tettere i allefall;o)

Skrevet

virker greit ja! tenker i de baner selv vi...

Skrevet

Vi har 2 år 6 mnd. og 17 dager mellom våre, så det er ganske nøyaktig 2,5 år. Syntes det er akkurat passe. Eldste var ikke for stor for at de kan leke godt sammen og samtidig ikke for liten til å forstå at han måtte være forsiktig osv.

Skrevet

Vi har 2 år mellom, og det er helt supert nå som minsten er 1 år og storebror 3 år. De leker fint sammen, og er nesten på samme "nivå".

Skrevet

For mye ? i forhold til hva?

Det finnes ingen "riktig" og "feil" aldersforskjell på barn.

Det må man jo bare følge sin egen vurdering rundt dette.

Selv har vi 10 år mellom barna.Ikke fordi det planlagt sånn,men fordi det ble sånn.

Og tro meg: de to har stor glede av hverandre.Ikke som lekekamerater men som 2 søsken som er utrolig glad i hverandre:-)

Skrevet

Hadde vi skulle hatt flere barn nå, så ville jeg hatt max 2 år imellom dem. Da har man liksom noen få år man får lite søvn på og så har ungene veldig mye glede av hverandre. Vi har 7,5 år mellom våre to, og det er helt supert, men skulle jeg planlagt det, så ville jeg hatt to tette nå. :o)

Vet om ei som snart får nr 3, og det blir 2,5 år mellom nr 1 og nr 3. Slå den du! ;o)

Skrevet

For mye nei. Jeg har alltid tenkt at 3 år eller litt over er det beste. Men pga skole blir det nok 5-6 år mellom lillegutt og nestemann. (hvis alt går slik vi planlegger :-) )

Så for meg er 2,5 år for LITE....

Skrevet

mine er 2 år og 9 mnd..synes det er helt passelig jeg :)

De leker sammen som om de skulle være venninner også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...