pandabjørn Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 utrolig at det går ann å brekke en slik stor tå ! han satt på knærne og ordnet med tv antenna og pluselig så hørte han et knekk og det var stortåa som brakk! mamma ringte legevakta, men de sa at de måtte reise til akutten siden ikke legevakta hadde røntgen... de satt der i 3 timer før han kom inn! han hadde ikke noe vondt merkelig nok, de teipet stortåa sammen med de andre tærne og slik skulle han gå i ca 3 uker...... godt han ikke har vondt da
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Oi, da tror jeg at jeg hadde begynt å lure på om skjelettet var litt skjørt. Nå en tå kan knekke så "lett" Godt han ikke har så mye vond. Har selv brukket den tåa ved siden av stortåa, og var ikke sånn forferdelig vondt, bare når det skjedde, hehe. God bedring til pappaen din
pandabjørn Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2008 takk for det Fru Gyldenkron tror ikke pappa har så skjørt skjelett for han drikker over 1 liter melk hver dag men tåa kom sikkert i spenn og da kan det sikkert skje.. jeg har amputert første ledd i stortåa og tåa ved siden av for 5 og 6 år siden...og det går fint forde bare litt mere ustø enkelte ganger når jeg går hehe
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Ja klart det kan skje, hørtes bare så lett ut, hehe. Jeg brakk tåa når jeg løp i dørstokken, for jentungen hørtes ut som hun kvelstes. Hun var da baby. De to tærne ved siden av stortåa stod i vinkel, og jeg reponerte de selv. Knakk de på plass. Men brudd var det, og tapet de sammen. Kjenner det litt fortsatt, selv om det er 10 år siden, men må si at jeg trodde det var vondere å brekke noe, hehe. Men det var jo bare en tå, så jeg har vel ikke grunnlag for å uttale meg *knis* Men hvorfor har du måttet amputere? Ble nyskjerrig...
pandabjørn Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2008 pga jeg har hatt kronisk betennelse i mange mange år under stortåa har opereret stortåa 6 ganger og den 7 gangen så grein jeg meg til at de skulle ta den, og det er jeg veldig glad for at de gjorde, men året etter så måtte de ta tåa ved siden av pga det var kommet samme betennelse i den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå