Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Jeg vurderer å begynne å studere fra høsten. Har vært i jobb i 10 år, men ønsker å ta noen år på BI. Jeg fikk en baby i oktober 2007 og er i dag i barselpermisjon Kan jeg få fødselsstipend og hvordan går jeg frem?
~\/ero~ Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 du får dessverre ikke fødselsstipend hvis du begynner og studere til høsten. Da er jo barnet ditt nesten 1år. Fødselsstipend er fordi som får barn i løpet av studieåret. Og man må ha vært student i minst 6mnd for å ha krav på det. Men du kan få forsørgerstipend. Men det er ikke like mye. Rundt 1300kr i mnd. Du kan få vanlig lån/stipend i tillegg også. Når du får vite om du har kommet inn på studiet søker du bare vanlig stipend, men du må krysse av at du har barn da. Søknad kan du finner du på lanekassen.no
linepetrine Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Er du enslig mor eller ikke? Dersom du er enslig mor har du rett på mer støtte fra NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå