Gå til innhold

MIN DRØMMEFØDSEL!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

GLED DERE!!!!!

Jeg var riktignok veldig heldig med hele opplevelsen, men uansett er dette en fantastisk opplevelse!

Forrige lørdag og søndag kveld hadde jeg laaange kynnere med ca 25 min mellomrom hver kveld. Gikk over hver morgen, så tenkte ikke at dette var noe spesielt. Ikke var de vonde heller. magen var bare VANNVITTIG hard!!

Da jeg la meg 0030 søndag kveld kjente jeg et stikk i underlivet. Og så ikke noe mer. Våknet av det samme stikket kl 0415. Gikk på toalettet, og da var det rosa vann på papiret da jeg tørket meg. Trodde slimproppen hadde gått søndag morgen, så skjønte at dette kunne være vannet som gikk, selvom det ikke rant veldig. Tok inn et truse innlegg og kjente at det såvidt sildret da jeg reiste meg...Men ikke masse! Bare så dere vet det!! Kanksje 10 dråper.

Ringte føden og JA - dette var vannet.

Fikk selvfølgelig beskjed om å vente og se hvordan det tok seg opp, og evt komme til kontroll på morgenen.

Etter 10 min kom første rie. (Menssmerte, ikke veldig sterkt).

De kom med 10 min mellomrom. Kunne se på klokka og si at nå kommer den om ett min, he he.

En time senere, var det alerede6-7 min mellom.

Så, på toalettet rundt kl 06, fikk jeg et skikkelig tak i magen, samtidig med krampe i begge lårene, og en kvalmebølge i kroppen.

Da vekte jeg samboeren min for andre gang og sa at jeg trodde det kunne gå litt raskt. Hoppet i dusjen, og innen jeg kom ut igjen hadde jeg 5 min mellom hver rie. Fortsatt ikke veldig vondt :-)

Vi har 20 min kjøring til sykehuset, me siden kl nå var midt i rushen, tar det lengre tid. Etter 15 min kommer vi til motorveien, og da hadde jeg 2.5 min mellom hver rie. Må innrømme jeg ble litt stresset da, men siden det ikke gjorde sinnsykt vondt, tok jeg det med ro og pustet meg gjennom.

Vel fremme var jeg så lettet at jeg bare måtte gråte en skvett før vi gikk inn på fødeavd. he he

Ble lagt inn på et undersøkelsesrom, og DA tok riene seg virkelig opp.

De sjekket meg, og da hadde jeg 6 CM ÅPNING. Klokken var da 0815, bare 4 timer etter at vannet hadde gått.

Så ble det klyx og nok noen rier før jeg var vel inne på en fødestue...

Fra 6-9 cm var gjort på 40 min. helt vannvittig...

De riene var ganske vonde, men fremdeles ikke i nærheten av hva jeg hadde fryktet eller trodd på forhånd.

Pustet meg gjennom. Fikk sinnsyk pressetrang rundt 8-9 cm, og heldigvis lot de meg pushe. Hadde ikke sjans til å holde igjen...

Hadde 10 cm åpning kl 1040, og da skulle pressriene sette inn. Disse var desverre ikke så effektive, men jeg pushet alt jeg hadde allikevel.. 2 skritt frem og ett tilbake :-)

Etter en time med pressrier, satte de meg på ctg igjen, for å måle fosterlyden, fikk inn barnelege, en ekstra jordmor og barnepleier, slik at de vurderte situasjonen. de satte meg på drypp for å effektivisere riene. Gav meg først 10 mg, men økte raskt til 70. da ble riene tettere, fortsatt ikke sinnsyk trykketrang, men det gikk greit. Alt gikk bra med lillegutt, så de gav meg tiden til å få han ut på vanlig måte.

Utrolig motiverende da jeg kjente at hodet kom ut i åpningen. DETTE VAR HELLER IKKE VONDT! Det presset jo litt, men ikke følelse av å spjære eller revne. ......Før siste rie! da var jeg sliten og lei! Merket at de gav meg et lite snitt, det svidde, men var absolutt verdt det, for da kjente jeg at systemet gav etter og at de fikk tak på han :-)

Og ut kom verdens skjønneste lille gutt på 4140 g og 53 cm lang, 2 dager over UL termin, en dag før menstermin :-)

Fantastisk befrielse og en deilig følelse av å få det lille varme barnet på brystet!

Var veldig sliten, siden jeg ennå ikke hadde rukket å spise noen ting ennå.. så var ganske medtatt etter fødselen. Dette har vart en stund, men begynner vel sakte men sikkert å rette seg nå etterhvert. Drikker og spiser så mye jeg klarer nå for å få opp energien.

Det vondeste, men laaaaangt fra uoverkommelig, var å sitte på do med klyx og rie samtidig, he he, åpningstiden fra 6-9 cm ( fra 0830-1030), og da de snittet meg. Resten var virkelig ikke noe problem!

Jeg hadde ingen form for bedøvelse! Ikke lystgass heller... og det gikk kjempefint :-)

Lykke til alle sammen!

Dere vil oppleve en kjærlighet dere ikke har kjent tidligere!

Klem Jersey :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så fin fødsel!!! :D

Grautlerer så masse med lillegutt!!! :D

Skrevet

Hørtes ut som en ordentlig drømmefødel ja, bestiller en sånn jeg! Gratulerer:)

Skrevet

Gratulerer så mye! Sånn vil jeg også ha det!

Skrevet

Utrolig fin fødsel! :-) Gratulerer så mye!

Skrevet

Håper det går like fint med meg..men i allefall motiverende og oppløftene og lese at det kan gå så "lett" :)

Gratulerer:)

Skrevet

ååå du har hatt en kjempe fin opplevelse ja :o)

Gratulerer.....

Skrevet

Ja det må jeg si hørtes ut som en flott fødsel. Gratulerer med gutten din. Kos dere!

Skrevet

gratulere kjempe mye=)

håper jg får en like fin fødsel som deg denne gangen=)

Skrevet

Kjempefin historie. Gratulerer så mye :-)

Skrevet

Å det hørts ut som en super fødsel! Gratulerer så mye! :)

Skrevet

gratulerer så mye med den lille:)

Skrevet

For en flott fødsel Jersey :o)....det er jo slikt man drømmer om! Nå må du kose deg med lillemann & nyyyyyte alle de små øyeblikk som dukker opp underveis :o)

Ønsker dere masse lykke til med nykomlingen :o)

Skrevet

Gratulerer!

Så mange fine fødsler å lese om her nå!!!

Veldig misunnelig kjenner jeg ;O)

Skrevet

Tusen takk alle sammen :-)

Gled dere!

Ikke lenge igjen nå!

Skrevet

For en utrolig fin fødselshistorie! Virkelig! Sånn skal jeg ha det neste gang;) Gleder meg til å høre mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...