Gå til innhold

Føde med sopp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en dag igjen til termin, og har hatt sopp hele sv skapet, uten at jeg selv er noe særlig plaget. Det klør litt av og til, men det ser ut til at canestenen har gitt opp på meg.

Hver gang sambo og jeg har sex, så får han sopp, selv om ikke jeg merker noen ting..

Kan dette gå utover barnet når jeg skal føde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte om dette da jeg var på fødselsforberedende samtale på sykehuset,, og de svarte at det IKKE er farlig på noen måte for babyen!!

Det kan derimot være mer smertefullt for deg muligens...

Skrevet

Regner med at mannen din smører seg med canesten også? Begge må behandles samtidig. Om du kjøper den stikk pillen - en gangs behandling - så skal det gå raskt vekk - og smør deg hver dag flere ganger - og det må samboeren din gjøre også. Kanskje blir du kvitt det innen du føder? :-)

Skrevet

Jeg hadde en soppinfeksjon når jeg fødte og Aiden fikk Trøske i munnen, som da er en soppinfeksjon. Denne overføres fra mor til barn, men normalt gjennom at mor får sopp på brystvorten. vel jeg brystet ikke så det er forklaringen jeg fikk. Ekkel denne trøsken for det blir ett tykt belegg på tungen og kan gå nedover i svelget slik at de øyer og gulper masse. Men det er kurerbart så det er jo ikke verdens undergang :-)

Skrevet

Jeg har også vært plaget en del med sopp.

Har brukt canasten - 1 tab og salve. dette har hjulpet, men etter ca 14 dager har soppen kommet tilbake og jeg har tatt kuren om igjen flere ganger med jevne mellomrom.

Tok dette opp ned jordmor og hun sa at jeg skulle prøve med den canasten med flere tabelleter i. Hun hadde erfaring med at dette hjalp bedre på gravide en den med kun en tab. i. Så jeg følgte rådet hennes og da jeg fikk sopp igjen, brukte jeg den kuren med flere tab. soppen har holdt seg vekke til nå og nå er det snart 4 uker siden.

Jordmor sa også at om jeg skulle få det igjen, kunne det være at jeg hadde brukt canasten så mange ganger at det ikke virket på meg lengre og sa jeg kunne spørre på apoteket etter en annen kur som jeg kunne prøve istenden. Jeg husker ikke hva den heter, men spør evt. på apoteket.

Jeg spurte henne også om hva som evt. kunne skje dersom jeg har sopp når jeg føder. Barnet kunne bli smittet i munnen og jeg kunne få smitte over på brystene ved amming, dette kunne være smertefult, så hun sa at det beste ville være om jeg ble kvitt soppen innen fødsel. Men skulle en ha sopp under fødselen så var det ikke farlig.

Håper du og alle vi andre som er plaget med sopp, blir kvitt soppen innen fødsel.

Lykke tili alle sammen

Skrevet

til alle dere som er plaget med sopp:

jeg har vert plaget nesten hele svangerskapet,(det hjelper med disse kurene,men soppen kommer tilbake etter 2-3 dager),den siste uka-14 dagene har jeg kjøpt mye biola og yogurt,og har ikke vert plaget på mange dager,synes det er rart,men det inneholder jo en melkesyrebakterie som opprettholder "balansen" der nede,jeg kjøpte også noen stikkpillere som inneholder melkesyrebakterien på apoteket,så anbefaler dette!

må også nevne at en gang jeg hadde kraftig urinveisinnfeksjon,(var skikkeli vondt) så drakk jeg 1 liter biola på en kveld,og plagene forsvant med det samme,helt utrolig.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...