Gå til innhold

Har dere fortalt det til noen alt?


onam * mai 07 + september 08

Anbefalte innlegg

Her vet kun ei vennine det. Hadde ikke tenkt å fotelle det men jeg måtte spy da jeg var på besøk hos henne. Siden jeg ikke er syk var det klart hva som er på gang siden det akkurat var slik jeg gikk gravid sist :-/

 

Skal nok fortelle det til våre foreldrene om 2-3 uker til.

 

Er nå 5+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 5 + 5. Vi har ikke fortalt det til noen enda, vil vente noen uker til. Men er selvfølgelig sprekkferdige da, hehe......er jo en kjempenyhet vi går og bærer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å fortelle det til familie og venner nå. Er i uke 7 nå. Var veldig tidlig med å si det forrige gang også.Skjønner ikke helt vitsen med å vente så lenge, går det galt er jeg glad om folk vet hvorfor jeg er nedfor og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har fortalt det enda jeg bare er 4+1. Jeg skjønner egentlig ikke vitsen å vente med å fortelle de nærmeste familie og venner! Jeg mener, det er de vi skal dele gledene våre med - OG sorger skulle det bli det. En venninne fortalte at nyere forskning viser at kvinner som tidlig fortalte sine nærmeste om graviditeten for så å spontanabortere, klarte å komme over det mye raskere enn om man gikk og bar på den hemmeligheten alene med sin kjære. Og det tror jeg på!

Men selvfølgelig, man gjør det man er komfortabel med! Er du sprekkferdig så fortell mener jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SPREKKFERDIG til å fortelle det :-)

 

Men svigers er på ferie, så vi vil vente med å si det til alle foreldrene til de er hjemme. Blir harde to uker :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi forteller det til dem som spør i og med at mange vet vi prøver for tiden...

 

Har også fortalt det til mine foreldre og søsken.

 

Er 5 uker og 1 dag på vei i dag.

 

Fortalte det til alle da jeg mistet i uke 7 sist gang. Fortalte også til alle at jeg misstet. Dette hadde jeg fortalt uansett om de visste jeg var gravid eller ikke. Har hjulpet å være åpen i forghold til dette for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som jeg vet hva det går i, har jeg lyst å fortelle det til alle med en gang. Går det galt, så forteller jeg det også. Med førstemann turte jeg ikke fortelle det til noen før jeg var langt ute i 4 mnd. Dette fordi legen min fortalte meg at det var 50 % sjans for å abortere, og at jeg omtrent kunne forvente at dette også skulle skje med meg. Jeg forstår at han prøvde å forberede meg på at det kunne skjære seg, men dette var helt feil måte å gjøre det på. Jeg klarte ikke glede meg over å være gravid den gang pga dette, men nå skal jeg glede meg fra første stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til et vennepar samt nærmeste familie.

Synes det er likegreit ettersom dette er de vi evt vil trenge forståelse fra om det skulle gå galt.

 

Men fy å lyst jeg har å si det til ALLE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid fortalte vi det til alle de nærmeste vennene/venneparene/familien med en gang, så mistet vi og det er den beste støtten vi noen gang har fått - det hjalp så utrolig mye å prate om det! Fortalte det tilogme til de som ikke visste at jeg hadde vært gravid etterpå. Og alle syns at det var fint at vi var så åpne om det! :) Ble møtt med slik forståelse og ingen tabu rundt det.

 

Mens denne gangen er vi begge mer tilbaketrukne, vet ikke hvorfor men føler ikke for å fortelle det til noen enda vi. Er ca 5 uker på vei.. Så kansje vi får lyst til å fortelle nyheten senere når ting har roet seg i forhold til den nye graviditetn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til 4 gode venninner, mamma og foreldrene hans ,og søskenene til min kjære . Har ikke fortalt mine søsken på 9 og 12 år enda (ventetiden kan fort bli lang da). Blivende storebror på 19 mnd vet det og jeg har forklart at det er bebbi i magen til mamma,så når jeg spør hvor babyen er så peker han på magen mn<3 hihi

Mine to eldre brødre får vite det når de kommer hjem fra sjøen om en mnd's tid;)

Er ca 4 uker på vei :) Synes det er koselig å fortelle dette,og jeg synes det er viktig å ha støtte rundt meg om noe skulle skje. Men det gjør det jo forhåpentligvis ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er 9 uker på vei, og mine og samboers foreldre og søsken vet det + 2 av mine nærmeste venninner..Og sjefen på jobb da jeg er sykmeldt pga kvalme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke fortalt det til noen ennå.

er vel ingen som har gjettet det heller...så det kommer nok som en overraskelse på mange, vil jeg tro. Jeg er 5+4 på vei :)

jeg kommer ikke til å fortelle det til noen ennå, med mindre jeg begynner å spy, hehe :P Har ikke blitt kvalm ennå. Jeg skal til legen når jeg er ca. 9 uker på vei, og hvis alt ser bra ut, får alle vite det :)

passer fint at det er påskeferie da, for da reiser vi hjem til foreldrene min og resten av familien min, og da sprekker nok boblen...Er så spent på hvordan folk kommer til å reagere! Selv om de fleste blir nok glade på våre vegne da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fortelle det til de nærmeste ganske snart, tror jeg. Må bare få det bekreftet av legen først. Enig i at det er lurt at de nærmeste vet det, de man uansett ville fortalt det til om det gikk galt. Men etter å ha mistet vet jeg også at det ikke er så moro å få gratulasjoner etter at man har mistet. "Alle" visste om graviditeten, ikke fullt så mange fikk vite om aborten.. Hvis dere sier det tidlig så velg folk som kan holde på en hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma fikk vete det i dag, eg var kjempe nervøs for å fortelle det. (hehe, ho har alltid sagt at eg ikkje må få unge når eg er så ung og ikkje er ferdigutdanna). Ho vart kjempeglad og sa det var bra det kom påfyll av barnebarn! :) Så no er eg i kjempe godt hummør!:)

Eg hadde tenkt å vente til 12.veke, men sidan eg må informere lærarar og slik i morgon, så ville eg at mamma skulle vete det først.

Resten av min familie får vete det seinare, og svigers får beskjeden i påska:) Håpar på at dei tar det like bra (blir første barnebarnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til en venninne da jeg var 4+1, mine foreldre og foreldrene til sambo og søsteren hans da jeg var 4+3. Fortalte det til sjefen og en kollega da jeg var 4+5 ca. Fortalte det til flere kollega da jeg var 6 uker på vei. Er nå 9 uker og venter med flere til 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter første barnet. Fortalte det til våre foreldre og søsken samme kvelden vi tok testen, da var vi 5+1 dag på vei. De ble kjempe glad på våres vegen og vi var i lykkerus!! Har fortalt sjefen det nå, og det satte hun stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 5+5 å har fortalt det til mamma, å 3 gode venniner, er så vanskeli å holde det sjult..min kjære har ikke fortalt det til noen, men det er nok fordi det ikke har gått opp for han at vi skal ha barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+2, og vi har fortalt det til ganske mange allerede.

Familiene våre vet det, samt mange av mine venner, flere av hans venner, samt noen felles venner :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+2 nå, og vi har fortalt det til 3 vennepar av oss pluss to venner til. Var på hyttetur med vindrikking, og da var det ikke mulig å holde det hemmelig.. Har ikke fortalt det til noen foreldre enda. Vi lurer på å fortelle det i påska, men har egentlig litt lyst til å holde det hemmelig enda litt lengre... Ser for meg at bestemødrene kommer til å ta helt av med å skulle passe på at alt er bra, og med å kjøpe inn utstyr... og strikke... Og det blir da mange nok måneder med det, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 10+6 og har ikke fortalt det til noen ennå,utenom samboeren min selvfølgelig....

Dette er 3 mann og vi har lyst å holde det så lenge som mulig,men vi får se tid vi sprekker eller blir røpet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 7+3 nå, har fortalt det til mamma, å 3 gode venniner, før jeg blei gravid var vi ute nesten hver helg, å da er det litt vanskelig å komme med en unskyldning hver helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til mamma og et par gode venninner, mens han ikke har delt det med andre enn en kompis som så oss sammen på sykehuset. Siden ingen av oss så syke ut, gjettet han hva det var (svangerskapskontroll).

 

Vi vil vente til det syns, pga unger fra før osv.

 

Familien min har jeg lyst til å si det til 1 april hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har alltid synes at det er vel tidlig å fortelle det alt for tidlig i svangerskapet, og både lege og sykepleier sa det var vanlig å vente til uke 12 med å gjøre det offentlig.

 

Selv er eg nå i uke 8, og siden vi fikk beskjed om at det er tvillinger så bare MÅTTE vi fortelle det til de kommende besteforeldre :)

De vet alt... Har ei venninne til som også veit det er to små på vei, og ellers er det et par venninner som veit at eg har testa positivt (siden de veit at vi har prøvd i over 1.5 år, siste halvåret med Pergotime).

Men planen er å vente til uke 12 med å fortelle det til ALLE! Og det blir i midten av april... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre foreldre og to vennepar vet vi venter nr 2 (skulle ha middag og vin med de). De har visst det i 2-3 uker. Jeg gleder meg til å fortelle det til alle søsken, nieser og nevøer nå i påsken. Når de vet det, er det offentlig. Jeg er faktisk 12+5 på vei nå, så har klart å vente en stund denne gang i forhold til forrige svangerskap. Men ble liksom naturlig siden vi skal feire halve påsken sammen med alle mine søsken og resten med min manns familie. Jeg har vært i fin form og ammer fortsatt litt vår datter på 13 mnd, så puppene er avogtil store uansett ;) Gleder meg til en deilig påske på fjellet sammen med familien. Håper på masse fint vær. Og gleder meg til å fortelle den gode nyhet. Må bare jobbe i 3,5 timer til, så kjører vi til fjells ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...