Gå til innhold

Alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lå å tenkte i natt...

Hva er egentlig vitsen med alkohol?

Greit nok når man vil kose seg med noe godt å drikke, noen pils eller litt vin, men å sitte der på at vorspiel, helle i seg denne "giften" FOR Å BLI rusa?

Det blir jo nesten det samme som å ta en røyk eller en tabelett bare for å ruse seg

(er mot dop, men dette er bare helt åpne tanker)

Bare lå å så for meg plutselig hvor dumt det faktisk ser ut (som flua på veggen) at noen sitter rundt et bord og heller i seg bare for å åpne seg mer og ha det moro.

Å vite man blir gal som noen blir, men tar i seg denne spesielt gode tingen uten å bry seg om at det kan ødelegge kvelden for andre eller seg selv.

Hehe kommer sikkert til å sitte der en dag jeg også, og glemt hele denne tankegangen

Sikkert bare nå når jeg er gravid, eller kanskje blitt voksen?

Var bare noen tanker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg føler det akkurat sånn som deg. Jeg har alltid vært, og er sterkt imot alkohol. Kan ha noe med å gjøre at farfar døde av alkoholisme og at min egen familie drikker altfor mye. Jeg hadde en liten periode når jeg var 14 år med fyll og fester, men bare fordi det var så mye press. Jeg ble så syk hver gang. Etter den tiden tar jeg knapt et glass vin, jeg faktisk hater alkohol og alt som har med det å gjøre! Bare jeg hører av samboer at vi har blitt invitert på fest så liksom kniper det seg i magen. Jeg er alltid edru på fest og føler meg ufattelig utafor. Nå er det jo greit siden jeg er gravid, men alle de andre gangene... Jeg er helt enig med deg i at det er helt merkelig at folk må ha i seg alkohol på fester for å åpne seg mer. Skjønner at kanskje noen sliter med at de ikke tør å snakke før de har tatt noen øl, og at ting blir lettere da.. men jeg skjønner fortsatt ikke meninga...Jeg har sett altfor mye bli ødelagt av alkoholen til å ha en eneste positiv tanke om det..

Vil bare si meg enig med deg:) Ha en god helg!

Skrevet

Det kommer ann på hvordan man drikker. Å sitte å shotte nedpå med ting man ikke liker synte jeg er teit. Men å nyte et glass vin.. mmm med noe god mat til:) Det syntes jeg ikke er teit. Jeg vil ikke samenligne det med ¨å ta piller eller røyke. Jeg drikker vin og coctails for jeg syntes det er godt, og stopper før det blir for mange.

Skrevet

jeg, derimot gleder meg skikkelig til jeg en gang i sommer kan sitte opp hele natta og drikke vin med mine beste venner. bli skikkelig brisen og knisete.

Skrevet

hihi jeg gleder meg jeg også! :)

Har en sønn fra før. Liker å feste og ha det gøy iblant. Har ingenting imot det så lenge det aldri går ut over min sønn eller andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...