Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Hvofor kjøper "alle" helsetepper? Og hva brukes de egentlig til... *uviten*
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har brukt de til mye rart. Til å tulle barnet inn i når man bærer eller holder. Til å ha rundt kantene i senga den første tiden for å lage det mer intimt der. Til å henge over vogna når vi triller ute og babyen sover. Til å henge over vinduet i bilen når vi kjørte og babyen sover. Som dyne hvis babyen har sovet på dagen. Som underteppe oppå airex-matta nå¨r babyen ligger på gulvet. Og sikkert mer også, husker ikke i farta mer. Har bare hatt vår- og sommerbabyer jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 men hvorfor akkurat helseteppe...? Synes alle bruker det til alt..hva er det som gjør at "alle"velger helseteppe til slike ting og ikke andre "vanlige" tepper? Bare spør fordi jeg lurer...
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Jeg driver og strikker helseteppe, jeg. For jeg kan forsåvidt se poenget i å ha et litt luftig og godt teppe til babyen, men jeg vil ha det større enn de man kjøper, og dessuten i ull (myk babyull da selvsagt) så det ikke blir kaldt hvis det blir vått Som mamma sa når jeg satt og lurte på om jeg vil få bruk for det til noe særlig; "du aner ikke hvor glad du skal bli for at du har det teppet etterhvert!" Og som trebarnsmor regner jeg med hun vet hva hun snakker om
Joikaboll@ Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Jeg venter nr 5 nå og kunne ikke klart meg uten et lass med helsetepper. Dem brukes jo til alt.
Joikaboll@ Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Helseteppene er jo hullet så dem puster, derfor helsetepper i steden for vanlige tepper )
Nætte;mortil2 Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Skjønte det heller ikke før jeg fikk førstemann.. En av de tingene som er farlig for babyer er å bli for varme, og der syns jeg helseteppene har vært så greie. Men etterhvert så brukte jeg bare mitt til å ha over vogna når det er dårlig vær. Har fullstendig noia for å dekke over hele vognåpningen med teppe, så har helseteppet over halve/max 3/4deler og har syns det har vært topp!! Pluss at det kan kokes... Med gulping og alle andre mulige slags væsker så er det utrolig greit!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Helseteppe er kjempekjekt da det er mer pustende enn andre typer tepper nettopp pga hullene. Det isolerer også dersom det er kalt. Dette hindrer at de blir så klamme og regulerer temperatur hos små veldig bra. Husk at disse også brukes hyppig på sykehus til mennesker i alle aldre. Sikkert også en klar fordel at de er så enkle å vaske og tåler høye temperaturer. Klart noen sverger til andre tepper men jeg har iallefall gått til innkjøp av et par helsetepper som jeg kan "herje" med. Er ofte på salg på princess forresten;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå