Gjest Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Hva kommer det av at du kan så mye om religion? *nysgjerrig*
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Det interesserte meg en gang. Og så er jeg gift med en sekulær jøde, har vokst opp blant hedenske katolikker og vestlandske bedehusmenigheter og deler bakgård med en gjeng muslimer - det hjelper jo på. Dessuten er "kjenn din fiende" et godt prinsipp.
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Nei huff. Ignoranse.Er det et ord? eller kalles det lillemånerødvin
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Hæ? Nå tror jeg du har dyppet deg litt for dypt i altervinen, månen ... =P
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Okei;) Jeg har alltid intressert meg for religion jeg og... Men selv lever jeg under prinsippet "jeg tror det ikke før jeg får se det" Synes det er utrolig interressant det det kommer med i den andre tråden:)
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Jeg liker forsåvidt mange religioner godt, i den grad de holdes borte fra statsforfatning, lovgivning og offentlig utdanning etc. - men det skjer jo forholdsvis sjelden.
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Er du på rødvinen enda fumlis? haha nei har ikke dyppet meg pila.. Jeg mener du er mann fortsatt jeg da men se her er mannen jeg elsker.. ELSK ELSK
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Æh, du synes bare jeg er heit men kan'ke innrømme det for deg sjøl. =P
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 PS. Det er akkurat der problemet ligger. Jeg tror det ikke før jeg får se det. Får man se det, så er det da vel ingen sak Det er derfor man ikke får se det. Det er derfor man skal ha tro. Ser man det, tror man selvsagt.
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #10 Skrevet 9. februar 2008 Hvilke da? Jeg har aldri hatt tid til å sette meg så voldsomt inn i de forskjellige religionene, men har alltid syntes det har vært noe forlokkende med budhismen..
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #11 Skrevet 9. februar 2008 Kommer ikke inn der jeg. Er ikke medlem, og da får jeg ikke se den gitt. Nei, rødvinen er tom:( Sitter her med vann nå og gleder meg til i morgen;)
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2008 #12 Skrevet 9. februar 2008 Både de semittiske, buddhismen og mange panteistiske religioner har fine trekk - og en saftig kulturarv. Sikhismen er også litt sympatisk. Hinduismen har kule guder, men jeg er ikke spesielt begeistret for den sånn ellers. Buddhismen er på en måte ingen religion. Eller, det er den jo, men den er annerledes enn de andre store i sin mangel på guddommer. Den har mye morsom filosofi, men det er jo et litt kjipt utgangspunkt at livet er lidelse.
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #13 Skrevet 9. februar 2008 Nå må du slutte å tulle fumlis. Buddhismen er jo bare en tilbedelse av en vanlig mann som fant på en vei å møte sitt indre jeg eller noe. Nei hu hei og pepperkake deg!...
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #14 Skrevet 9. februar 2008 du seriøst. Det der er tull. jeg kommer jo inn!!jeg er ikke medlem!!!
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #15 Skrevet 9. februar 2008 det sto aat jeg måtte være 18 og masse annet tull, men lagde en konto jeg da, så få se nå PS Nettopp fordi det ikke er noen gud, så liker jeg budhismen... Men jeg liker deg uansett da, selv om du er kristen;)
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #16 Skrevet 9. februar 2008 liker deg å. Prøvde ikke prakke noe på deg da haha:D Er ikke praktiserende kristen jeg da
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #22 Skrevet 9. februar 2008 ah personlig melding.... jeg er ikke så veldig ny her.Har vært her en stund..men DET er nytt for meg
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #23 Skrevet 9. februar 2008 Hva vil du si at en praktiserende kristen er, da?
Gerd-Johan Skrevet 9. februar 2008 #25 Skrevet 9. februar 2008 Jeg er veldig klar på hva jeg tror på. Er ikke i tvil i det hele tatt, troa mi er sterk. MEN jeg har litt vanskelig for å leve det livet jeg bør. Er ikke gift, blandt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå