Gå til innhold

Male på lerret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har malt på lerret og har noen ideer å dele?

Kanskje vanskelig forklare hva en har gjort men jeg trenger inspirasjon:D

Har lyst male på f.eks 3 lerret, gjerne hvor de ligger ved siden av hverandre når en maler men henger litt fra hverandre på veggen.. Hmm, litt dårlig å forklare var jeg visst også:/

Rå og tips tas imot med takk uansett:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hørtes stili ut :)

Jeg er absolutt en dårlig tegner/maler når det gjelder å få ned motiver på lerretet. Men å klaske på litt farge, blande litt og grapse litt er bare gøy og resultatene kan bli veldig bra :)

Jeg liker ikke motiver på bilder jeg da...

Jeg er stor fan av maskeringstape, klistre på rundt omkring og mal. Blir ofte bra når tapen taes vekk etterpå.

Bare prøv deg frem, er ikke værre enn at du må begynne på nytt :)

Skrevet

Jeg er heller ingen stor kunstner men finner ingen jeg liker på butikkene her så tenkte prøve en ny vri;)

Tape er en idè ja; takk for det:)

Flere kreative her?

Skrevet

Hei, jeg har malt to afrikaner damer, i knallrødt hode plagg. de står i profil. Motsatt vei likssom. på to ulike lerrett. Med svart bakgrunn.

Synes de ble stilige.

Ellers er jeg veldig inne på afrika motiv for tiden. elefanter med sandbakgrunn. synes det er enkelt + fint da.

men har også malt "syden" bilder i vannfarver på lerret.

Skrevet

De hørtes veldige stilige ut men jeg er nok langt fra så flink:( Heldig du som kan lage deg sånne fine ting selv!

Skrevet

Det skal jeg også gjøre! Skal kjøpe 2 lerret i samme høyde men i forskjellig bredde (et bredt og et smalt). Tenkte å bruke samme faregr, men litt motsatt av hverandre. Og så skal jeg bruke litt sparkel på for å få høydeforskjeller i malingen.

Tenkte å male 2 støtter med hode/kropp på det store og 1 støtte på det andre, med litt krimskrams i bakgrunnen. Bruker bruntoner siden vi har det i stua, så littegrann limegrønt og mørkeblått som er i de fargene jeg vil ha pynt i.

Skrevet

Dette hørtes kult ut. Hva maler dere med?

ER dette mulig å få til for en som ikke akn tegne og male overhodet??

Sånn abstrakt mener jeg....figurer kan je bare glemme

Skrevet

Jeg kan også bare glemme figurer. Selv en strekmann ville blitt vankelig for meg, så må også satse på det abstrakte.

Vil tro det er mulig,- er jo masse "rart" om selges for store summer hehe. Men vil jo gjerne ha litt system...på en måte. Eller skal en bare klæsje noen farger sammen?!..

Skrevet

jeg malte slik en gang...på 3 små lerret

da malte jeg en svart elefant og et typisk "afrika-tre" hehe hvis du skjønner hva jeg mener..

i bakgrunnen var det en stor solnedgang og himmelen var rød..

ble ganske kult egentlig

hadde de sammen når jeg malte de og hang de fra hverandre på veggen:)

Skrevet

Gå inn på www.allposter.com for inspirasjon. Søk på f.eks abstract eller den fargen du vil ha som basisfarge. Der inne finner du MASSE:)

Skrevet

Det høres kjempefint ut, men tror at uansett hvor "abstrakt" jeg gjør det vil ikke noen se at elefanten min er en elefant hihi;)

Tusen takk for de flotte tipsene dere under her. Skal sjekke de ut :)

Skrevet

Hvis du vil ha struktur på bildet, kan du klæsje på sånn...ahhh! Hva heter det da...*sånn du skjuler spikerhull og sånt med før du maler* før du begynner å male =)

Skrevet

Jepp, hehe!

Skrevet

Da henviser jeg til mitt tidligere innlegg i samme tråd;)

Skrevet

Det mange nybegynnere gjør feil når de skal male, er å blande farger så de blir grumsete. Det ser fort udelikat ut. Kjøp akrylmaling i grunnfargene (spør på malebutikken) og bland dem i små begere til de fargene du vil ha.

Personlig liker jeg best glatte flater, men det er en smakssak.

Lag gjerne en kladd før du begynner å male på stort lerret. Kjøp noen små maleplater og prøv deg fram, Store lerret koster en del. De som bygger litt ut fra veggen, gjør seg best, og det gir en fin effekt å male på sidene. Glem ramme.

Lek deg med former og farger! Ikke tenk at det skal forestille noe, men ha gjerne litt større områder med like eller beslektede farger, så det ikke blir for rotete. Prøv å få til en balanse mellom lyst og mørkt. Lykke til :)

Skrevet

Takk for råd og tips alle sammen:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...