Gå til innhold

TØRR HUD !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 2 år som har tørr hud. Fikk skrevet ut en salve mot atopisk eksem, men den salven gjorde bare at de tørre områdene og nuppene spredte seg.... Brukte jo selvfølgelig denne salven kun der hun hadde tegn til utslett/nupper..

Bruker nøytral shampo og balsam. parfymefri vaskemidler. Minidermkrem. A-krem. men huden er forsatt tørr...

TIPS ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har ikke blitt for mye nøytrale produkter da slik at når hun kommer i kontakt med andre ting så reagerer hun på det?

eller?

prøv en ordentlig god fet krem med masse fuktighet (sebamed eller noe)

eller så har jeg hørt at små barn ikke skal smøres eller brukes for mye såpe på for da tørker de ut fordi huden er så vant med å få tilført noe at den ikke klarer å gjøre det selv?

nå ser jeg jo at datteren din er to år alledrede så da regner jeg egentlig med at du har fått med deg en del ting og noen mer eller mindre gode råd på veien så vil ikke akkurat belære om saker og ting jeg har hørt.

men dette var ihvertfall det jeg kunne komme på da;)

Skrevet

Vi har brukt tøymykner med skyllemiddel, bytta ut den nå i høst, og nuppene i huden har blitt bedre, men de er fortsatt igjen endel på skuldrene.

Bruker ikke såpe når jeg vakser henne. Bruker en olje fra The Body Shop noen ganger, har også brukt badeolje kjøpt på apoteket.

Brukte Sebamed da hun var liten - så får kanskje prøve den igjen da =)

Taqkk for svar, man blir aldri utlært på noen områder, så jeg er glad for alle tips =)

Skrevet

Jeg vil anbefale NAF badeolje, kjøpt på apoteket. Den bruker jeg til begge mine gutter som har atopisk eksem og den hjelper veldig.

Skrevet

hehehehe... "tøymykner med skyllemiddel"... Det var jo litt feil da. Tøymykner med parfyme skulle det stå ;)

Skrevet

aha - kanskje jeg skal prøve den også da !! Men - blir håret veldig fettete av den oljen ?

Datteren min har halvlangt hår, umulig å ikke få det i håret...

Går det ut om man vasker det med shampoo eterpå liksom ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...