Monstermamma Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Urinprøven var helt fin så det er ikke urinveisinfeksjon! Hun er 6 år, løper på do VELDIG ofte, 1-2 g mens vi spiser middag feks. Gir uttrykk for at dette plager henne i hverdagen, må avslutte lek osv. Ba såååå pent i kveld om at vi måtte få det bort før bursdagen hennes... Hva kan det være? Bør jeg be om utredning?
Troillpia Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Hei! Tisser jenta di mye når hun tisser? Det første som slo meg var diabetes... Men det har dere kanskje sjekka? Jeg vet også at for at en urinprøve skal være vellykket, må urinen ha vært i blæra ei stund, og det er vel vanskelig hos din datter når hun tisser så ofte? Jeg søkte litt på nettet, og fant et svar fra en lege, hvor noen hadde akkurat samme problem som dere, de hadde også levert utallige urinprøver som var helt fine... Her er svaret legen ga: "Blærefunksjonen er styrt av mange faktorer. Den styres av strekk på blæreveggen og denne mekanismen kan være oversensitiv. Med andre ord så vil man ha følelsen av å skulle late vannet, selv ved små mengder urin i blæren. Nervestyringen til en seksåring er ikke finstyrt og den er nok ikke fullmodnet ennå. Jeg syntes allikevel at fire-fem ganger i timen er eksessivt og bør sees nærmere på. Noe farlig er jeg trygg på at det ikke er. Jeg ville gjerne vite om hun er tørr om natten? Er hun forstoppet? Har hun det bra allment? Har hun det bra med lekekamerater? Har hun noen gang hatt urinveisinfeksjoner? Har hun prøvd Minirin nesespray? Er hun allergisk? Drikker hun veldig mye? Mye sukkerholdige produkter (virker vanndrivende)? Er urinen veldig lys? Jeg ville nok sendt henne til en barnelege med interesse for dette feltet, fordi det blant annet er slitsomt i skolehverdagen." Ønsker dere lykke til...
Monstermamma Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 Tusen takk Troillpia:) Dette skal jeg ta med meg til legen!!
grycath Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 hvis hun er flink til å spise og legger godt på seg så er det ikke diabetes, for datteren min var 5 år ig ville nesten ikke spise, bare drikke og hun fikk diagnosen.diabetes. det er noe dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå