Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen på ti mnd kan ikke sitte støtt, åler seg ikke, krabber ikke.. Han kan rulle og er blid og fornøyd. Vet det er store sprik i hva som er innenfor normalen, men han er den eneste babyen på hans alder jeg vet om som ikke kan noen av disse tingene. Han er rolig og bedagelig. Ligger på magen og leker og viser ikke noe interesse for å komme seg noe videre rundt i rommet for å utforske. Vil det komme snart tro? Noen med erfaring? Bør jeg kontakte fysioterapaut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt om og kjenner de som har hoppet over krabbinga og gått rett på å gå,

han har vel funnet ut at han kommer seg dit han vil m og rulle.

barna utvikler seg i så forskjellig tempo.....

vet virkelig ikke hva jeg skal råde deg til, følg magefølelsen din du, blir litt stress også noen ganger d m at alle babyer skal klare alt til samme alder, men kanskje ikke dumt og sjekke, bare for å ha gjort d..

Skrevet

Hei!

Minien her på 10 mnd krabber heller ikke.

Ikke åler han seg heller.

Men han ligger også på magen og er fornøyd og blid.

Han drar seg rundt sin egen akse,også dytter han seg bakover.

Sitter ganske stødig da.

Men jeg er ikke bekymret.

Han er også rolig og bedagelig.

Men nå har det seg slik att storebroren ikke ålte seg eller krabbet også da.

Så han gjorde det,men han ''gadd''ikke med mindre det var noe skikkelig viktig som han måtta ha tak i.

Han var også en gutt som bare skulle sitte på armen og gå rund.

Minien er alikevell tregere,for storebroren satte seg opp og reiste seg opp da han var 9 1/2 mnd.

Skrevet

Hei... Fysioterapeut her... Det er litt vanskelig å si noe når man ikke har sett gutten din, men det er helt lov å spørre om å få en liten undersøkelse fra fysioterapeut hvis du er usikker. Vi ser ikke bare på ha de kan, men også på kvaliteten på bevegelsen. Det er som du sier veldig stor forskjell på de små, og det trenger absolutt ikke være noe galt med junior. Men hvis du kontakter helsesøster så kan de formidle kontakt videre, evt. og du kan få tips og råd til stimulering som er riktige for akkurat din lille gutt. Eller få avkreftet bekymringen din...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...