snart mor til 3 Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 okey..nå må jeg nesten be dere om hjelp til å forstå.. i høst kjøpte mannen min seg en ny bærbar pc... greit nok og så forståelsesfull som jeg er hver gang det kommer nye elektriske eller mekaniske ting eller dupsedipser inn i huset så regner jeg med at det blir litt styr i begynnelsen..alt må testes ut (selvfølgelig uten bruksanvisning), og alt må prates om i det vide og det brede i timeshvis, kveld etter kveld etter kveld..det har ikke noe å si hvem man prater med,men enhver av det mannlige kjønn godtar dette ritualet og syntes faktisk det er interesannt å høre om hvorfor en spiker lager mye bedre hull til å hente opp et bilde enn hva en skrue gjør... (må bare si det slik siden ejg ikke har peiling eller forståelse for hva det er de snakker om)... men... når skal dette ta slutt egentlig?? som sagt så ble denne pc'n tatt inn i hus nå i høst... selvfølgelig blir første måneden for å undersøke alt som har med windows vista og gjøre..så skal man diskutere i uttallige timer om alle de geniale tingene og tangene som gjør vista sååå spesiell.,.. så begynner det hele å skrante... i november eller deromkring begynte ting å vise seg å ikke være så enkelt...noen programmer og slikt fungerer ikke på vista.. okey..et problem..dette må selvfølgelig da også diskuteres i det vide og det brede med alt og alle av det mannlige kjønn man kommer i kontakt med.. når det da er snakk om andre som skal kjøpe maskin må man selvfølgelig advare mot vista siden det ikke fungerer og er den største driten som noen sinne er laget... det er nå man begynner å bli kreativ... hvordan skal man få maskinen til å fungere rett? det letteste og eneste man da kan gjøre er selvfølgelig å innstallere (eller heter det programere inn??) mange tilsvarende "programmer" som vista i håp om at dette da vil funke bedre. det man da ender opp med er enda mer kaos..plutselig slutter en tin gå fungere,noe som da selvfølgelig er pga noe som er feil en helt annen plass i datamaskinen..datamaskinen har nå mange rom skjønner dere..og hvis noe er feil i stua så er det mest sannsynligvis kjøkkenet som er problemet..logisk... dette innebærer da tiiiimesvis med samtaler her og der,samt tiiiimer på nettet hver eneste kveld og natt for å finne ut om der er andre der ute som har opplevd det samme og eventuelle løsninger på dette... selvfølgelig er disse løsningene piratkopier som mest sannsynligvis har virus slik at du får enda større problemer.. dere skjønner tegninga?? så kommer spørsmålet...hvor lenge er det meningen at man skal tro og håpe at dette er normal oppførsel? hvor mange måneder (eller er det år?) skal man godta at et par timer på nettet om kvelden for å prøve å løse ett problem blir til morgenkvist?? hvor lang tid skal man egentlig være nødt til å stå opp klokken tre om natten for å si fra om at nå må han legge seg...? hvor lang tid er det at man skal godta og måtte "presse" sin egen mann til å legge seg i normal tid?? det sier seg selv at om han får fire timers søvn en natt så går det ut over hele familien og ikke kun han..så er begrenset hvor lenge man kan godta dette... måtte bare få det sagt.,.................................
Makko med to små gutter Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Hehe bare venn deg til det! Du har en datanerd (om dog en ganske rar en som faktisk VIL ha Vista inn i hus!). Vi har pr i dag to laptoper i stua, to (?) i et kott som fungererer som servere, og to på kontoret + min laptop (jobb pc). Og vi er TO mennesker i huset. -Så lenge han ikke skal prate om disse datatingene med DEG er det fint bare å ignorere det.... Her i hus har vi bare innsett at vi er forskjellige, jeg går å legger meg til vanlig tid (tidligere nå som jeg er gravid!), mens han kommer tuslene engang på natt. -Det henner dog nesten hver kveld at han følger meg til sengs, for litt kos og små prating.... I helgene står jeg opp tidlig og han x antall timer seinere. Men gjør et noe da? -Vi får noen timer for oss selv, men jeg har bare lært meg å verdsette disse timene! Nå har vi bare hund ennå, men ser ikke for meg at det blir særlig andeledes når vi får barn og det plager meg ikke... Han står opp hvis vi skal noe.
snart mor til 3 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2008 blir bare så lei av å legge meg alene jeg.. :-( syntes det er mye mer koselig å ha en hånd å holde i eller en armkrok å ligge i når jeg sovner.....sukk... syntes det er veldig koselig både det å legge seg samtidig og det å stå opp samtidig..det å ligge å strekke seg under dyna og få et god-morgen-suss... men da er det vel ikke håp om forandring nå da... skal få meg ny bærbar pc jeg nå..han skal bruke min gamle til å leke seg på..så vil tro ikke ting blir beire da..sukk..menmen...
simba>>>3gutter Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Helt enig med deg, men det som irriterer meg mest det er at han skal laste med alt mulig som det ikke er plass til på pcen også blir den treg også må en kamerat av han komme hit og rydde opp. Og han sier at man ikke må drive å laste ned så mye rart på en laptop fordi den ikke har stort nok ram, men høre etter nei. Jeg like sur hveer gang jeg skal bruke laptopen, og det er ganske ofte når en ligger på sofaen med bekkenløsning.
wennis Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Hm - her i huset er det jeg som er nerden... Må prøve å skjerpe meg:-) Må si meg enig med hun over, rar nerd du har fått deg som vil ha Vista i hus! hihihi Og det er jo grunnen til at han må bruke så mye tid på problemløsning! Få han til å kjøre Linux eller mac:-) Så skal du se det blir mye færre timer med å finne ut av problemer som igjen skaper nye problemer....
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Hahahahaha!!!! Er glad jeg har en mann som er fryktelig utåmodig;-) Om når ikke går som han hadde trodd sender han det bare videre til en kamerat eller noen i familien som kan ordne opp i det:-D Jeg har derimot en pappa som er fryktelig lik beskrivelsen av din mann!!;-) Han kan styre og stelle og forbanne seg over ting som ikke virker helt som planlagt. Han kan til og med ligge våken om nettene fordi han er så veldig irritert og overgitt:-) Hadde det bare vert så vel at han hadde diskutert dette med sine vanner eller andre mann hadde jeg vert veldig glad, men han er typen som kan finne på å ringe meg midt oppi styret og syte og klage over hvor dårlig makanismen er nå til dags... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå