Franz Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Hei! jeg har ei vennine som nettopp har fått en datter,har lyst til å kjøpe en litt utradisjonell gave...tenkte å kjøpe smykke fra meg og mannen og smykkeskrin fra barna våre.Er dette en typisk dåpsgave? hadde dere foretrukket å få klær el leker i barselgave? Hm...vanskelig å bestemme seg...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 kanskje en litt typisk dåps gave ja.. tror jeg ville spart en så flott gave til dåpen jeg da:o) den desidert flotteste gaven jeg fikk da jeg lå på barsel (eller den som jeg husker best) var fra svigermor! hun hadde vært hos frisøren og kjøpt to svære pumpeflasker med sjampoo og balsam! Så deeilig å lukte helt nytt etter noen tunge siste måneder:o) grunnen tli jeg husker den er nok at det bar den eneste som kun var til meg:o)
grå :) Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 hva med å lage en bleiekake da og pynte med håndkrem for mor, rumpekrem, talkum, evt smokker, godis osv?
SuperGlad Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Har selv tenkt å begynne å gi hånd/fotavtrykk sett i barselsgave. Mange som ikke tenker på å forevige fot å hånd str til barna når de er nyfødt (deriblant meg......) å jeg vet jeg i hvertfall hadde satt pris på å få noe slikt.
Fire småtroll Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 En stor gavepose full av pleieprodukter til mor er helt topp, skrubbekrem, godluktene bodylotion osv. Da vi fikk førstemann fikk vi Bergans bæremeis av et vennepar, det ble vi kjempeglad for, og brukt masse, men det er jo en dyr gave da. Tror jeg ville ventet med smykke til dåpen...
mamma mai Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Jeg fikk en super krem fra noen venninner, Clarins oppstrammende krem som jeg skulle bruke på magen, den var helt nydelig å bruke, kanskje den hjalp litt også)
Ladybug~N&E Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 jeg tror jeg kanskje ville ha kjøpt noe til alle sammen jeg. det er mange som glemmer pappan. svangerskap/fødsel gjør noe med han også og jeg synes han også fortjener oppmerksomhet! hva med en liten kurv som inneholder en deilig bodylotion, dusjsåpe og shampo til mor, en pappabok til pappan- om det å bli far for første gang o.l., og kanskje en liten pysj eller noe annet praktisk til babyen. jeg har en pappabok jeg skal gi mannen til venninna mi når vi skal åp barselbesøk hjemme hos dem snart;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 smykke i barselsgave er genialt da. det smykket vil bety noe spesielt for altid. et symbol på dagen hun er født. kansje tro håp og kjørlighet? eller en lykkesten i smuykket? det hadde vært verdens beste gave tror jeg
TurboPrinsessen:-) Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Både jeg og snuppa fikk smykke av min mor da vi lå på sykehuset. Så fikk hun også masse smykker til dåpen, så jeg tror kanskje jeg ville valgt noe annet. Selv fikk vi utrolig masse klær, så det prøver jeg å unngå når jeg skal kjøpe barselgave. Kjøpte nettopp en gave til en kompis av sambo som nettopp er blitt far, da kjøpte jeg sånne klosser til å bruke på sengen for å løfte ene enden ved f.eks forkjølelse. Helt genialt. Vi har brukt det på jenta vår. Godt å slippe å prøve å finne like tykke bøker å balansere under, eller ligge noe under hodeputen. Disse klossene kan ungen også bruke til lek senere. Fåes kjøpt på Barnas Hus ( tror de koster 170kr ) Så kjøpte vi teppe og et deilig håndkle. Det er hvertfall noe vi har brukt mye av selv... Ble godt mottatt det, de hadde allerede fått MASSE klær. Da vi fikk snuppa vår fikk vi en fin grønn plante av dem, som nå har blitt veldig stor. Husker jeg synes det var så kjekt å få, for det var så uvanlig, synes jeg da:-) og så var jeg kjempeglad vi ikke fikk klær. Vi fikk et par bamser, og det var det vi fikk av leker, og det synes jeg var passe... Lykke til med handelen:-)
~Roskva~ Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Da ei venninne av meg fikk barn nummer to i sommer, fikk hun nysstøvsuget hus, nyvasket bad og kjøkken i barselgave av meg. Jeg fikk nyvasket hus og tom skittentøyskurv - pluss ferdig middag, i gave av min Mamma og Pappa da vi kom hjem fra sykehuset. Jeg har planer om å fortsette denne trenden når ei anna venninne av meg får sitt første barn om et par måneder :-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 En venninne av meg har nettopp fått en gutt, og nå fikk jeg jammen med nye ideer:-) Tror det blir sånn håndavtrykk, det kjøpte jeg via nettet etter noen måneder, men fikk aldri brukt det. Angrer nå.. Skal prøve på mandag, for da er hun 1,5år, selv om hendene og føttene hennes ikke er like små lenger, så vil jo de hun har nå være små om 10-15år.. ( teit setning, men dog.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå