Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Hei! Vi har sendt inn til Nav krav om ytelse ved fødsel og min arbeidsgiver har sendt inn mine inntektsopplysninger. Men på dette skjemaet fylte vi ikke ut når pappaen skal ha permisjon. Hvordan får Nav vite når pappaen skal ha permisjon? Arbeidsgiveren hans forskudsbetaler lønn når han har permisjon. Trenger vi da å sende inn noe mer om når? Eller holder det at hans arbeidsgiver sender inn hans inntektsopplysninger rett før han skal ha permisjon? Eller bør de sende inn hans inntektsopplysninger nå? ( Han skal ha 6 uker på slutten så er jo et år til han skal være hjemme) Blir veldig glad hvis noen vet dette! Greit å vite om vi har levert inn det vi skal eller ikke...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Dere må opplyse NAV om når han skal ta ut permisjon for de må vite for hvilket tidsron arbeidsigveren hans akal få refusjon for sine utlegg.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 ok men hvor gjør man dette? er det et eget skjema for det og? eller kan man bare ringe inn å informere om det noen uker før? og må man gi beskjed når han skal ha permisjon eller kan vi vente til noen uker før?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Dere skulle egentlig skrevet det på skjemaett om foreldrepenger punkt 5.6 men siden dere ikke har gjort det må dere sende inn nytt skjema for far. Men ring de først så det ikke blir noe feil.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Ja jeg får gjøre det. Syns du jeg skal ringe de nå før termin eller holder det å ringe før han skal ha permisjon?
zombie2be Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 jeg fikk beskjed om at de punktene som gjelder når man skal ha ferie og/eller pappa permisjon ikke trengte å være utfylt ved innlevering, virket ikke som det hastet akkurat.. vi måtte bare ta kontakt med dem en måned før ferie/pappaperm slik at det blir riktig i forhold til utbetalinger. du kan jo ringe dem å høre, alltid greiest med et direkte svar..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Sikkert greit å ringe en stund før han skal ta ut permisjonen, men trenger ikke gjøre det akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå