Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Jeg er aktiv på nettby. Skriver i dagboka og har aldri regnet med at noe av dette skulle bli brukt mot meg. forrige helg skrev jeg i dagboka mi sånn at vennene mine skulle se det(pleier jeg å gjøre med alt) at jeg og den og den venninna skulle ut og drikke oss drita foilj. og når jeg skriver det sånn så er det på kødd. ja jeg ble full, men det er ikke det som er poenget. skrev i dagboka mi dagen etterpå at jeg var innmari fyllsjuk, og var rimelig beruset, men klarte nå å stå på bena. Vi hadde jentekveld jeg og disse tre andre venninne, vi gikk gravid ilag og har ikke vært ute sammen siden vi fikk barn og barna våre er snart to år, og 14 og 15 mnd gamle. så idag jeg tlf fra ett familiemedlem av samboer som er gumor til ungen min. de var skikkelig sur for at jeg hadde skrevet dette og at jeg skrøyt av å vært full. det var ikke det jeg gjorde. de har heller ikke lest disse innleggene, men fått fortalt ifra andre. den andre har sagt til gumora til ungen at jeg var så full at jeg ikke klarte å stå på bena, for det hadde hun lest i dagboka mi. det sto ikke det. og at jeg måtte virkelig passe meg for hun hadde en venninne i barnevernet som ofte satt på nettet. og dette kunne lett bli en barnevernssak. dette kan da ikke bli noen barneverns sak? blir så forbanna for jeg har aldri på noen som helst måte forsømt ungen min. jeg drikker ALDRI hjemme når ungen er tilstede, og denne gangen var jeg ute og ungen var hjemme sammens med faren sin. han lider ingen ting, så hvorfor i all verden true med noe slikt? ville dere blitt bekymret? selv om jeg er ung mor så er nå vel ikke livet mitt over for det? de gangen ungen enten er hos besteforeldrene eller faren sier til meg at jeg kan dra ut så gjør jeg det. og da er ungen trygg sammen med noen andre....har jeg forsømt ungen min med at jeg var ute å drakk i helga, mens ungen lå trygt å sov hjemme med faren???
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 hvis jeg hadde lest at du skrev du skulle ut å bli full..å dagen etterpå fortelt hvor fyllesyk du ble...hadde jeg vel mest tenkt at det var det å bli full som er status med å gå ut, og at du vil vise det...andre som leser dette vet ikke hvordan du er ellers. men det er min mening, jeg ville kansje vært litt forsiktig selv om det kansje ikke er så lett når man virkelig gleeeeder seg til noe=)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Nei jeg skjønner jo nå ie ttertid at det kan virke som jeg skulle skryte av det. men vi hadde det drit arti når vi var ute(ikke sånn ute på byen ute, men ute på fest) og jeg skrev det i dagboka. har vært medlem siden januar 07 og har skrevet mye om det, enda var jeg mor da, og nå plutselig kom det. så jeg viste ikke at noen ville gå så langt som å sladre til familiemedlemmer og true med barnevernet.....
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 nei det er litt drastisk da.. men kansje bare ikke skrive så mye mer om det i framtiden. du kan også velge sånn at det kun er vennene dine som får lese dagboken på nettby mener jeg
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Ja jeg skjønner jo det nå. selvfølgelig var det kanskje dumt av meg å si noe slikt i dagboka, men jeg liksom ikke villa reagert dersom det var venninna mi som skrev det. rett og slett fordi jeg vet hvem som har ungen. jeg forsømmer ikke ungen ved at jeg er ute å har det gøy. faren er ikke en drikkeperson så han unner meg å være med vennene mine når jeg kan, og det er mest i helgene da vi alle er opptatt med jobb og skole på ettermiddagene. han sitter gjerne hjemme å ser film eller på tv og koser seg alene så hvorfor andre skal komme å lese flere dagbok innlegg jeg har skrevet for så å rapportere til andre gjør meg dritforbanna. ikke får jeg vite hvem det erh eller, bare det at ''har en venninne som jobber i barnevernet.....* og hva mener hun egentlig med det liksom? at jeg er en dårlig mor? føler jeg blir overvåket for alt jeg gjør.....
AneB Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Skjønner at du føler deg overvåket, men ærlig talt, alle som legger ut alle mulige detaljer om hva de driver mer står jo i fare for at det kan bli brukt mot seg. Vær litt kritisk til hva du legger ut. Når det gjelder barnevernet tror jeg ikke du skal bekymre deg!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Tror ikke du skal bekymre deg ang barnevernet, de kan ikke bygge noe sak på grunnlag av det du forteller her! Men når det gjelder sakens kjerne, så er min mening at det var særdeles unødvendig å legge ut om hvor stort alkoholinntak, hvorvidt man klarer å stå på beina og hvor fyllasyk man er på nettet, uavhengig av hvem det er myntet på. Jeg hadde nok også oppfattet det som skryt, og hadde vel egentlig bare tenkt at det var litt tåpelig. Hva får du egentlig ut av å skrive om hvor mye du skal drikke, og deretter fortelle at du er så veldig fyllasyk. Etter min mening litt umodent, men ikke det største feiltrinnet du kan gjøre, hehe. Hvorfor ikke nøye seg med å fortelle at du skal på jentekveld. Dette er noe du gleder deg til, for det er jo så lenge siden. Kanskje blir det noe godt i glasset også.. Slike ting.. Det har litt med måten man ordlegger seg litt på også.. For hvis du ikke VAR så sjitfull, så hvorfor legge ut om at det skal jeg jammen bli! Ikke en stor sak dette, storm i vannglass egentlig, men litt umodent og muligens litt lite gjennomtenkt er vel min konklusjon..
Stratos med 3 barn Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Glem nå barnevernet a! Mennesker de som alle andre og jeg kjenner noen som jobber der som har vært ute en vinternatt før og ikke stått på bena, for å si det slik Utover det tror jeg du skal passe deg for å utgi deg for mye på nettet. Ja, det blir brukt mot deg! I jobbsammenheng feks er det veldig fort gjort...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 En god regel når det gjelder hva man legger ut på nett er å tenke: Er jeg stolt om min mor, min bestemor, mine barn, eller naboens barn leser dette??? Om du tenker den tanken gjennom før du legger ut info av denne typen i full offentlighet, så vil du kanskje velge å ikke legge ut alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå