Gå til innhold

Barnebidrag og papirer fra nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

om foreldrene lager en privat avtale må likevel papirene en får fra nav om fastsettelse om bidrag fylles ut?? for det er vel bedre med privat for en slipper vel disse gebyrene?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har privat avtale og har ikke levert papirer til nav. Tror ikke det er av noen betydning for dem så lenge dere er enige dere i mellom.

Skrevet

Hvis dere er enige om bidragsbeløpet så kan en privat avtale være smart fordi dere slipper utregningsgebyret,men du kan allikavel sende papirene inn til nav og få de til å sørge for å kreve inn bidraget. Slipper gebyret allikavel :)

Ikke så lenge siden jeg lagde privat avtale med faren til elste datteren min, da fyllte vi bare ut sånn privat avtale, skjemaet fik jeg på nav. Og så krysset jeg av på en rute der det stod at jeg ønsket at nav skulle kreve inn bidraget. Så er jeg sikkret minstebidraget hvis far ikke betaler.

betalte ingenting til nav :)

Skrevet

ok, så om jeg forsto rett så tar de gebyr for utregning av bidraget men ikke for innkrevningen?!

Skrevet

det var det jeg fik beskjed om, at hvis vi sendte inn papiret ferdig utfyllt og så krysset av der så ble det ikke noe gebyr. Og vi betalte ikke noe for det :) og jeg får fortsatt bidraget igjennom nav :) litt ekstra trygghet i tilfelle han slutter å betale.

Regnet ut barnebidraget med hjelp av bidragsveilederen du finner på nettsidene til nav. Men nå gjaldt det kun 1 barn, vet ikke hvordan utregningene blir hvis det gjelder flere barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...