Gjest Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Han (5 år) la seg kl.19.30, og har enda ikke sovna skikkelig, siden han bare ligger og hoster og hoster og hoster. Hva gjør vi? Er det noe å gjøre? Jeg har ikke noe tro på verken hostesaft eller noe annet. Der funker sjelden. Verken varm eller kald drikke hjelper. Er det noen som har noen råd? Håper bare han har sovna og er stille til vi skal legge oss, ellers kan jeg bare bli sittende oppe. Hjelper det egentlig å holde han inne på dagtid, ikke la han gå ut å leke? Han hoster jo like mye uansett. Hjelp! Jeg blir gal! (Syns jo synd på gutten også, det er jo utrolig slitsomt.)
Mille** Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Her funker Cosylan veldig godt, ville forsøkt det. Bygg opp hodet/overkroppen med puter, eller evt bøker under hodeenden på sengen, og fortsett å gi mye drikke.
bente69;) Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Fikk ti gode tips fra Dib damene her når jeg hosta sånn forrige uke. Smør mentholatum under føttene. Det virka sykt bra, sov plutselig mange timer om natta, etter veldig lite søvn to netter. Ta 1 dl. 40 grader varmt vann med 1 ts honning. Ikke drikk noe etterpå. Kaldt rom, med bygd opp seng ved hode.
bente69;) Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Glemte en ting, ikke gi han melk. Det er nemlig slimdannende.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Cosylan??? Er ikke det på resept? Og har lest både det ene og det andre om det. At man kan gi det til barn, og at man ikke bør. Han har sånn tørrhoste. Ikke noe slim.
Mille** Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Jepp, er på resept, er for barn over 2 år, og er for tørrhoste. Fikk det på legevakta på onsdag, funker veldig bra!!!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Ventoline! Astmamedisin..
bente69;) Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Du får kjøpt mentholatum på apoteket, det er krem som har en sterk lukt av mentol. Veldig fin å smøre under nesa ved forkjølelse også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå