Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Hvorfor kan ikke en muslimsk mann håndhilse på en kvinne?
AneB Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Vi er urene... Kan ikke se oss i øynene heller om de er skikkelig ekstreme. Men det er fordi vi er fristerinner. hihi
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har håndhilst på flere muslimske menn jeg altså.. Men for all del..
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Ikke alle muslimer har det slik at de ikke håndhilser, kun de mest "ekstreme" (tenk norsk bedehusmiljø eller noe lignende). De mest "hengivne" mener det er umoralsk å ha kroppskontakt med kvinner man potensielt sett kan gifte seg med. Dvs at mannen godt kan håndhilse sin egen mor om han skulle føle for det, men en helt fremmed kvinne går ikke an. For mange muslimske menn handler det faktisk om å vise respekt for kvinnens ære at man ikke håndhilser, like mye som at det er for å unngå å selv gjøre noe som er umoralsk.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har pult ikke bare en men flere muslimer jeg, de sa ingenting da...
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 He he, som sagt tillab, det er forskjell på muslimer akkuratt som det er forskjell på kristne :-) Tviler på at du hoppet til køys med typen som har blåmerke i panna fordi han er en ekstrem-beer, eller at han hadde langt skjegg fordi han mente det er sunna...
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Takk, ville bare vite hvorfor. Har fått en ny mann på jobb og han håndhilser ikke på kvinner fordi han er muslim.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Du kan jo også spørre ham selv, sannsynligvis har han ikke noe i mot å forklare hvorfor han ikke hilser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå