rigmora :-Oline-: Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Lure på korleis eg skal gjer det med morsmelka? Blir det veldig vondt å slutte å pumpe? Burde eg kanskje pumpe meg nedover? og i så fall, korleis?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Horfor vil du slutte me mm og begynne me mme?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Var da ikke det som var spørsmålet her, anonym 21.59... Hennes valg, ikke noe du har noe med.. Pumpe vekk den verste sprengen, så går det over av seg selv :-) Kjenn etter om du får noen klumper i brystene, massèr bort disse i så fall, så unngår du brystbetennelse (det er ikke å anbefale nemlig...) Lykke til! :-)
rigmora :-Oline-: Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2008 Anonym 21.59: eg trivast ikkje med pumping og eg får ikkje til å amme. Anonym 22.20: Takk for bra svar:)
månestråle32 Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Jeg pumpet også litt i overgangen, men mest for å bli kvitt eventuelle klumper.Pumpa meg ikke helt tom. Pumping er jo ikke så effektivt som babyen så man får ikke tømt så godt, og dermed vil produksjonen gå litt og litt ned. Etter en stund når jeg ikke fikk så mye spreng, så hadde jeg 2 netter(når jeg skulle nattavenne) med heftig Dolly Parton......men så gav det seg veldig greit den 3. dagen egentlig. Prøvde meg litt fram i de ukene/dagene som jeg trappet ned. Gullet ble gradvis mindre interessert også, så da tar det ene det andre. Nå ammer jeg kun på morran før vi står opp, og så får hun MME 1-2 ganger i løpet av dagen i tillegg til mat. .....Så nå har jeg lange, blonde pupper :):) he he
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Jeg ble anbefalt å gå med en stram jogge-bh døgnet rundt de første dagene.. Jeg pumpet meg ikke, men håndmelket litt når sprengen ble ille. Gikk i dusjen et par ganger, håndmelket igang utdrivningsrefleksen og lot det som måtte ut renne ut av seg selv. Hadde store harde pupper i et par dager, men så var det værste over.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer med en flott avgjørelse om å slutte å pumpe! Jeg har vært fullpumper i lang tid selv, og angrer bittert på all den kosetiden med barnet mitt jeg har mistet ved å sitte med pumpen istedet. Jeg burde ha slutte mye før, og jeg synes det er skremmende at så mange kvinner anbefales av helsepersonell å gå over til fullpumping når amming ikke fungerer! Men det var ikke det du spurte om Jeg pumpet med ned. I noen dager pumpet jeg 50 ml på hver side hver gang jeg pumpet, så en dag med 40 ml, så 30 osv, tilslutt tok jeg en eller to dager hvor jeg morgen og kveld bare pumpet nok til at jeg så at jeg fikk melk ut av alle kanalene jeg pleide å få melk ut av (enkelt å se, for jeg hadde maks 2-3 stråler), og på maks uke var det nesten helt tomt. Man kan sikkert gjøre det "fortere", men jeg hadde hatt så mange tette melkeganger og brystbetennelser at jeg var livredd for å få problemer, så jeg tok det veldig rolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå