Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 då tenker jeg innen matvei, fikk et tips om fersk ananas, men hvet ikke helt, følte jo det ble litt værre ihvertfall ikke bedre. Hm..... ikke liker jeg melk eller mandler.....hm..... I natt var det på det værste vil ikke ha en natt til slik. Noen som foresten hvet om vi kan ta samarin?
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Link er tingen. Eg åt ein kvar kveld dei siste fem månadene sist eg var gravid.Eg sjekka om det var trygt, og der stod iallfall ingenting om at gravide ikkje skulle ta dei.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 er plaget med halsbrann selv, men er heldig som liker melk og mandler. men lovehearts skal hjelpe, også fins det middel mot halsbrann som man kan kjøpe på apoteket, bare spør de som jobber der. jeg har erfart at sure frukter som ananas og appelsiner gjør det verre,og taco.... håper du finner noe som hjelper:)
ekbf Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 jeg var plaget av halsbrann da jeg gikk gravid med datteren min. Jeg spiste de tyggesukkerene som heter loveharts. de smaker godt og jeg syntes de hjalp godt. Ellers kan du få en drikk eventuelt tabletter på apoteket. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 har også hørt at små porsjoner med mat hjelper..og heller spise oftere..
Dramatica Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 er selv palet emd sure oppstør, love herarts hjelper, eller så kan du prøve gavison som du får kjøpt på apoteket. Denne hindrer at magesyra kommer opp i spiserøret
Krusemynthe Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Stilte det samme spm. her for noen uker siden, selv. Fortalte at jeg hadde gjort alt som var anbefalt og at jeg slet med å få i meg gaviscon. Da var det noen som tipset meg om lovehearts (sånne godteri-greier). Må innrømme at jeg var veldig skeptisk - de er jo både syrlige (og syre har jeg jo åpenbart nok av) og fulle av sukker. Men vet du...det har faktisk en viss effekt:-) Nå går jeg alltid med en pakke i veska, og legger innpå 3-4 stk meden gang jeg kjenner noe. Mye lettere å få i seg enn gaviscon!!! Ellers er det jo å ligge høyt med hodet/overkroppen + å ligge på venstre side (har noe mad anatomien på magesekken og gjøre) som gjelder. Noen mener banan (funker ikke på meg), youghurt eller milkshake kan testes... Unngå fet og strek mat, og som noen skriver over; spis lite og ofte. Lykke til.
Stoltmai mamma:) Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 Jeg anbefaler virkelig novaluzid, dette er tygge tabletter, mye bedre og lettere å få i seg enn gavison... jeg er avhengi av de nå...
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2008 Takk takk, her va det mange gode forslag:-) Nå ska det prøves i tur og orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå