Gjest Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Gentesting av egg før de blir satt inn i livmora?
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Mot selvfølgelig! Æsj! Kødder man for mye med naturen, så kødder den til slutt alvorlig med oss! Nå må snart folk skjønne det!
børdi Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 har ikke tatt stilling til det ... (hva skal forresten være grunnen til at de gentester eggene) (blond jeg akkurat her) har ikke fulgt med så mye,,,, hehe... Opplys meg...
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 mot, med forbehold. Dersom det er overhengende fare for genfeil som medfører dødfødsel og paret har flere mislykkede svangerskap bak seg synes jeg det skal kunne vurderes...
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 For foreldre som vet at det er stor fare for at barnet kan dø i magen eller ikke klare seg lenge etter fødsel pga genfeil så er det vanskelig å skjønne hvorfor det skal være feil å genteste eggene før de settes inn. Derimot mener jeg at bruk av teknologien til å velge kjønn er misbruk av teknologien.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Dere som er imot, er dere imot i alle tilfeller eller?
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Er imot ideen om det. Men under visse omstendigheter syns jeg det er greit. Men så er jo problemet å avgjøre hvilke omstendigheter som skal være greit da......
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Ja! Naturen handler om balanse, og vi har tippet på den balansen lenge nok. Naturen ordner seg selv på den måten - i en populasjon vil det alltid være individer som ikke kan formere seg, og det er det en grunn til.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 Omstendigheten er at om det ikke sjekkes, er det 50% mulighet for at barnet dør innen uke 30 i svangerskapet...
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Kommer an på omstendighetene rundt! Ikke for at det er noe hvermannsen kan gjøre, men i utvalgte tilfeller kan det være til hjelp!
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #17 Skrevet 8. februar 2008 selvfølgelig er jeg for.. Om de som gjør det for å få et vakkert barn (gi de beste egenskaper fra mor og far) er jeg imot, men er det fordi de vil unngå å få et sykt barn osv selvfølgelig.. hvorfor få et barn til verden som risikerer å aldri bli "normal" men sef, jeg vil ikke at alle skal gjøre det, men de som vet muligheten er stor for å få et misdannet barn...
grå :) Skrevet 8. februar 2008 #18 Skrevet 8. februar 2008 kommer helt an på hvorfor. hvis det ersom i eksempelet ditt, så stor sjans for at fosteret dør så ville jeg nok ikke protestert på å få tatt en test. likevel er slik testing noe som det bør være strenge regler rundt føler jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå