Gå til innhold

Ang. mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns majoriteten her om dette?

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er fordi jeg ønsker en debatt om miljøet i denne gruppen. Konstruktiv debatt, og jeg ønsker ikke nevnt navn på noen.. Er dere med?

Hvilken tone ønsker dere å ha her inne? Er det noen som har tanker om dette?

Hvis man er uenig om noe, på hvilken måte ønsker vi at man skal si i fra om dette på?

Jeg lurer på om man kan anse det som mobbing hvis en person til stadighet blir kritisert på stygge måter, pga uskyldige innlegg?

Hva er unødvendig og si, og på hvilken måte sin noe nødvendig, som ikke er positivt?

Personlig er jeg fan av pen nettførsel, dvs at jeg syns man kan ha respekt for mennesker selv om man ikke ser vedkommende.

Jeg syns det utrolig mange hyggelige mennesker her inne, og mange av dere har noen interessante meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne er det like mange personligheter som det er mennesker..

Det værste jeg vet, er å diskutere med folk som ikke klarer å holde seg på en konstruktivt nivå, og dermed går løs på person eller trekker inn ting som overhode ikke er relevant.

Til tider syns jeg det er enormt dårlig miljø her inne, rett og slett fordi det er så mange som ikke respekterer at folk kan være ulike. Jeg har meget sterke meninger om mye, og gjett om verden hadde vært et fint sted å være om alle gjorde som jeg ville (haha), men slik ER det jo ikke! Vi er alle forskjellige, og på samme måte som noe for meg føles HELT riktig, kan noe annet føles like riktig for andre!

Mobbing kan lett forekomme på slike steder som dette. Gjentatte uthenginger, slemme kommentarer og usaklige svar rettet mot en person vil jeg kategorisere som mobbetendenser. MEN man må ofte se an situasjonen. Mange legger opp til endel av det selv! Man må feie for egen dør, før man begynner å skylde på andre..

Når man legger ut om livet sitt på et åpent nettforum må man tåle at folk er både enig og uenig. Det er etter min mening helt greit å si ifra om man er uenig med noe, men det skader ikke å legge til at man respekterer andre for de valgene som de gjør, til tross for at man velger noe annet selv.

Respekt, empati, evne til å se saker fra flere ståsteder, evne til å se at andre har andre forutsetninger enn en selv og evnen til å ta til seg konstruktiv kritikk er gode egenskaper!

Skrevet

Jeg mener det må være rom for alle, både de som holder seg i bakgrunnen og de som står frem og buser ut med både sterke og noen gnager usaklige meninger. De som er her bør tåle å bli satt hardt på plass, men også klare å overse de innleggene de ikke kan svare normalt på.

Ingen skal måtte mobbes ut herfra, denne siden er åpen for alle.

Når det er sagt er det jo en del her som har sin egen strategi og kjører løpet deretter, da bør de tåle å høre hva andre mener om det.

Skrevet

Herregud så mange skrivefeil.. Jeg MÅ bare rette meg selv, blir så irritert av det, hehe..

værste = verste

en konstruktivt = et konstruktivt

Skrevet

Å tåle å bli satt hardt på plass..

Er det samme "smertegrense" på et forum enn i "virkeligheten"?

Altså jeg mener, det "du" sier her inne, kunne du sagt det samme hvis personen sto rett framfor deg?

mamma, mammaere, mammaest: enig i det du sier om konstruktivt, og egentlig mye annet du skriver.

Det kan til tider være litt vel mye hetsing her inne, det er synd. ødelegger mye av "stemningen"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...