Gå til innhold

Hvordan få i 4-åringen penicillin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster har halsbetennelse, og har fått flytende penicillin. Resepten var på Weifapenin, men det hadde de visst ikke, så hun har fått flytende Apocillin.

Hun gapte greit første gang, men spytta umiddelbart ut. Og deretter har hun nekta plent. Vi har lokket og lurt, truet og vært strenge, blandet i juice osv. Ingen ting hjelper. Nå er jeg redd det ikke blir nok igjen til hele kuren, siden hun spytter ut.

Gode råd mottas med STOR takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen og be om å få Imacillin i stedet. Smaker jordbæris og sklir ned... "Kan jeg få mere, mamma?"

Skrevet

Gi et klistermerke for hver gang det går bra. La hun få klistre det på et skjema. Når hun har fullt med klister (3 ganger per dag?) i alle rutene, får hun en overraskelse!

Tur i svømmehallen

En 100-lapp å kjøpe seg noe på Toys

Eller andre ting hun synes er kjekt!! =)

*lykke til - god bedring*

Skrevet

Man kan jo ikke bare velge penicillin ut fra smak. Da hadde vel alle barn alltid fått en som smakte godt.

Tror jeg leste noe her inne en gang om å blande det med melis....?

Skrevet

Har du prøvd med yogurt? Det var einaste måten eg fekk antibiotika i småen. Men han åt det ikkje hvis han visste at det var medisin i...

Skrevet

Har lovt henne en leike hvis hun er flink og tar alt. Ville gjerne ha det, men å ta medisinen.....nei det ville hun ikke.

Skrevet

Et råd er å IKKE blande det med noe, det kan faktisk framheve den vonde smaken - sa de på apoteket!

For øyeblikket får eldstemann en mixtur, 5 ml med skei mens jeg holder ham for nesa, deretter et shotsglass med jordbærbiola for å få vekk den vonde smaken. For oss har vi lært oss å LEKE det inn, avhengig av hva barnet er opptatt av for tiden.

I dag har jeg derfor 4 ganger sagt til ham at "nå er du en veeeldig syk hest, kom under bordet her så skal du få denne gruuusomme havremedisinen - og etterpå et glass hestemelk", og så leker vi det inn...

LYKKE TIL :)

(ps har også tidligere prøvd truing og tvang, det har ALDRI funket ;)

Skrevet

Du må få tak i penicilin i tabelett-form.

De er veldig små tabeletter.

Legg de på en teskje med Sana-sol, be barnet legge hodet bakover mens de gaper. Så legger du skjeen så langt inn i munnen, sånn at barnet på en måte ikke kommer i kontakt med tabeletten med tunga si. Så svelger de ned.

Enkelt og smertefult.

Min datter nekter også den flytende greia. Og man skal jo helst ikke ta det med melke-produkter.

Dessuten når vi prøvde å knuse og blande tabletten i yoghurt el juice smakte det bare vondt!!

Men nå som vi bruker Sana-Sol går det hele som en drøm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...