Gå til innhold

Rødhåra barn og folk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei meg når jeg leser at folk ikke vil at barna deres skal få rødt hår!

Har selv rødbrunt hår og brune øyne,og det er det eneste jeg er stolt av med meg selv!!Og så skriver folk at det er de redd for at barna deres skal få.

Ble mobbet for dette som liten,men i voksen alder har det alltid bare vært et pluss!Har kunnet være unik på min egen naturlige måte =)

Sønnen min har også rødlig hår,og senest idag sa jeg til mannen min; "se så fint håret hans har blitt,så varm farge og så fin glans!"

Ett par timer etterpå leser jeg et innlegg om ei som ikke vil at barnet hennes skal få rødt hår.

Det er slike kommentarer og fordommer som fører til mobbing!!Og i vår tids moderne verden trodde jeg ærlig talt det bare ble sett på som positivt å være litt unik på sin egen måte? Mange prøver jo å farge håret sitt slik nå!

Hilsen en veldig provosert tiger- mamma!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff, trodde det var voksne, reflekterte, modne mødre her inne jeg. Så feil kan man ta.

Rødt hår er vel minst like fint som noen annen farge. Har en bror, to nevøer og flere andre slektninger som har rødt hår i flere nyanser. Alle har blå øyne men håret blir ikke mindre fint av det :o).

Ikke bry deg om disse smålige kommentarene! De er ikke verdt det!

hilsen furia med musebrunt hår

Skrevet

Det er vel mobbing folk er redde for. Og så blir jo ofte bøllete unger fremstillt med rødt hår... Men som du sier, så er rødt hår på voksne kjempepopulært. Det er visst bare barn som ikke skal ha det. Det er litt merkelig hele greia, for voksne farger håret rødt, men vil ikke at barn skal ha det... Og det er jo ikke til å komme unna at det helt sikkert er voksne som kan til at rødhåra barn ikke er noe stas å ha. (må bare si at jeg syns det er flott!)

Skrevet

Ja, helt enig!

Jeg føler jeg blir veldig lei meg når jeg ser folk skriver de ikke vil ha barn med rødt hår. Herregud, hvordan kan man skrive noe sånn? Hva i helvete er galt med rødt hår egentlig? Jeg føler at alle tror at folk med rødt hår er noen stygge villstyringer som plager alt og alle. Men nå burde alle sammen innse at slik er det ikke.

Jeg har tvillinger med rødt hår, og jeg ble kjempestolt og utrolig glad når jeg så at de hadde det :)

Skrevet

Synes det er fint med rødt hår jeg. Virker som det blir færre og færre som har denne fargen.. eller så føles det slik fordi jeg gikk i klasse med ikke mindre enn 5stk med rødt hår ( sånn sterk orange rødt hår )

gjennom hele barne - og ungdomsskolen.

Kan ikke huske de ble mobbet for det.. men det kan være fordi flere av dem mobbet MEG! Det har jeg først funnet ut nå mange år etterpå, har fortrengt det meste av de 9 årene.. Jeg ble visst mye mobbet, uten at jeg vet hvorfor..

Skrevet

Det er så merkelig det greiene der. Lurer på om folk hadde valgt det bort (rødt hår altså) om de kunne jeg. Om folk ville gjort det, så er det jo litt urovekkende syns jeg.

Skrevet

Er sååå enig med deg!! Hvis det er en reel bekymring, er det grunn til å bli målløs. Lurer på hvordan verdier de viderefører til sine barn når de har sånne fordommer alt før barnet er født.

Jeg vet også hvordan det er å bli mobbet, jeg har hvert kraftig hele livet, å har fått høre så mangt i mitt 38 år lange liv. Tror desverre at de som mobber bare tar et tilfeldig svakt offer, enten det er vekt, lengde eller klær.

Skrevet

Jeg hadde selv rødt hår når jeg var liten og når jeg da fikk en datter, var jeg livredd for at hun skulle arve det etter meg.. husker selv hvilke HELVETE jeg hadde fra 1.klasse og en god stund opp på ungdomskolen nettopp pga rødt hår og freiner....Men vesla ble ei søt blondine hu!! Merkelig greier....

Skrevet

Er rart da,alle jeg har gått på skolen med som hadde rødt hår var IKKE rampete og ufordragelige!!!De fikk ikke sjans til det engang,for her sto mobberne klar til å tråkke på deg første skoledag!Satt helt på spissen da..!

Synes folk det er stygt?

Hvorfor farger de håret slikt da?

Hva skal de svare når barna spør om de liker håret deres? " nei,mamma synes det er så stygt med rødt hår,og ble kjempelei når du fikk det!"

SKAM DERE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har bestandig vært missunlig på søstra mi som har rødt hår, hun får så lett venner og jeg har bestandig stått i skyggen av henne føler jeg. Ikke hos foreldrene mine da men hos alle andre. Jeg føler meg som ei grå kjedlig mus i forhold til henne.

Skrevet

Tok meg mange år å sette pris på den fargen jeg har. Har nok bli noe mørkere enn i barndommen og jeg synns ikke barn med rødt hår er stygt. Tvert i mot!!! Men tanken på all mobbingen jeg selv hadde ville jeg jo ikke at mitt eget barn skulle få oppleve det samme...

Skrevet

Har selv rødt hår og er glad for det. Men for ett helvette det var de årene jeg gikk på skolen. Ble kaldt for rødtopp og andre ord som ikke er passende her.

Av alle mine søsken er et kun meg som har fått rødt hår. Søstra mi "mobber" meg litt enda, men hun får tilbake (hun er lys blond)

Bedre å være vill i senga, enn villig til senga.

Skrevet

Tanke løse idioter som sier og skrive sånt. Jeg trodede minsta skulle få rldt hår ( var rødlig da hun var født) og le kjempe glad...men ¨nå ser det ut til at hun blir blond alikevel..ikke så farlig..men jeg er litt små skuffa..så for meg nydelige røde krøller..sukk og sukk...

Pappa har rødt hår og svigermor er "strawberry blonde" nydelig farge.

Skrevet

Jeg forstår selvfølgelig tankegangen din!!Er jo selv redd for at gutten min skal bli mobbet!Men det er jo foreldrene ( dvs OSS) som fører fordommene videre til barna!

Men når vi vokste opp var det ikke så vanlig å skille seg ut.Tror det var tjaa tilsammen 4 med rødt hår på barneskolen,og ikke en med en annen hudfarge tror jeg.Utenom en som var adoptert.Da var det mer vanlig at de få som sskilte seg ut,ble "tatt"!

Men nå er det jo så mange forskjellige slags folk og varianter at en skulle tro det ble bare sett på som positivt!

Skrevet

Jeg ser mest på helheten jeg. Frisyre, klær, sminke osv. Når jeg først skal se etter utseendet mener jeg;)

Selv ville jeg mye heller hatt rødt hår (som faktisk er en farge) enn mitt gråe, fargeløse, kjedelige hår...

Skrevet

min nydelige datter har rødlig hår... pappaen hennes er skikkelig rød håret =) hun har jo ikke akkurat så mye hår enda.. Men på bilder så ser man tydelig at det er rødt... Jeg syns det er kjempe fint! Jeg elsker de røde krøllene til min samboer også! Helt vakkert....

Skrevet

hehe, jeg tenkte det samme, Ugla... søte, søte eldstejenta mi hadde rødskjær i håret da hun var baby, og jeg ble nesten litt skuffa da hun vokste det av seg... hehe... men hun er jo utrolig nydelig nå også da, med det gyllenblonde håret sitt :)

Skrevet

Det er en litt merkelig greie det der! Synes folk med rødt hår er nydelige, kjempefin glans i hud og hår. Samtidig reagerer jeg med å si "å nei", dersom noen antyder at gutten min har rødlig hår.

Har nok mye med "nedarvede" fordommer å gjøre. Skal skjerpe meg!

Skrevet

Jeg hadde masse røde korketrekkere som liten =) Og lillegutt for også krøller ser det ut som =) Men han har nesten bare hår på toppen,så det ser ut som en krøllete rødlig hanekam =) Er jo verdens søteste da =)=)=)

Og vet du hva som er rart?Når vi er ute så smiler såååå mange folk til han og kommenterer hvilken herlig gutt han er ( SKRYT,SKRYT he,he ;-) ) Kjenner mange som ikke opplever dette.De har også søte barn,for all del,men de er vel "ønskebarn til de som ikke vil ha barn med rødt hår.."

Skrevet

Godt du innrømmer det!Håper du klarer å skjerpe deg=) Iallefall for barnet ditt sin skyld.

Skrevet

Nå begynner SENKVELD folkens =)

Skrevet

Jeg har rødt hår og er stolt av hårfargen min nå:) Men må innrømme at jeg farget håret for første gang da jeg var 12 år ( maste på mamma, og fikk til slutt lov å ta glansvask) pga. mobbing. Er så synd at man skal opleve sånt pga hårfargen. Farget det gjennom hele ungdommen, tilslutt var det nærmere sort, og det så jo ikke bra ut- den etterveksten. hehe, men syns jo det var fint da. Farget det tilbake når jeg var 18, og nå får jeg ofte kommentarer om hvor fin hårfargen min er, skulle ønske der fantes en "butikk/frisør"hårfarge som din. Vesla mi på 3mnd ser ut til å få en slags gylden brunrød farge- håper det blir mer rødt:)

Skrevet

Jeg har rødlig hår,ikke sånn kjemperødt. Men litt som Eva i hotel cæsar,pluss at jeg striper det litt lyst. Tenkte på det senest idag at jeg er kjempeglad for hårfargen min. Men jeg har hørt det utrolig mange ganger at folk ikke vil ha rødhåra barn. Min eks håper at vår datter IKKE arver min hårfarge!!

Skrevet

Jeg synes det var utrolig dumt sagt av din eks!Hva slags forbilde er det for et barn?En far som synes håret til datteren er stygt..

Nei,slike dømmende folk gjør meg så sinna!

Synes rødtopper er sååå søte =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...