Anonym81 Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Når begynte dere å trene igjen etter fødsel, og hva slags trening var det da? Vet man liksom skal vente 6 uker, men føler at formen er bra og lurer på å begynne med aerobic i neste uke (4 1/2 uke etter fødsel). Er vant til trening, og har gått 2 timer på tur hver dag siden ei veke etter fødselen. Hadde litt bekkenplager i svangerskapet, men merker ikke mye av det nå.Har gått litt på ski (langrenn), og det har gått bra.
oblix Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg hadde venta litt med aerobic jeg, det er jo ganske hardt for kroppen så tidlig. Jeg var også vant til trening, og gikk MYE de 6 første ukene, men det var det hele. Etter 6 uker startet jeg med situps og litt jogging, men fikk litt vondt i magen av det i starten. Etter 2,5 mnd var jeg i full gang igjen med det meste. Eneste jeg styrer unna, er øvelser der hvor jeg må bruke innsiden av lårene mye, det gjør vondt enda.
selma07 og engel Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Grunnen til at du skal vente med trening er pga indre organer som livmor og blære. Dersom du får nedfalt blære kan du bli inkontinent. viktig å la ting inni der stabilisere seg før du begynner med hopp og løp. Det er senskadene som er værst tror jeg.
Søtnosmamma Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Jeg begynte å trene step og aerobic 3 eller 4 uker etter fødselen - veldig rolig uten noe hopp, sprett eller vendinger. Det blir jo en definisjonssak hva som er trening og ikke. Om man går tur fort med vogn kan det være tyngre for kroppen enn en lett "treningsøkt". Som det ble nevnt over her er det viktig å være forsiktig pga indre organer. Gi kroppen tid til å komme seg. Eventuell trim nå bør være for velvære - ikke for å få god kondisjon eller kvitte seg med alle babykiloene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå