Gå til innhold

IBUX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som hvet hvorfor man ikke kan ta ibux når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er blodfortynnende og kan derfor føre til blødninger i livmoren/morkaken

Skrevet

kopiert fra felleskatalogen ang. Ibux:

"Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion."

Skrevet

Vil føye til her at fruktbarheten faktisk blir nedsatt når man tar Ibux, man bør derfor ikke ta Ibux hvis man prøver å bli gravid. Ikke alle som er klar over det, stort sett funker det greit å ta Paracet istedet..

Skrevet

men kan kommentere akkurat det der med fruktbarheten og ibux... jeg har tatt en del ibux og ibumetan i mndene/årene før jeg ble gravid, pga muskelsmerter da paracet ikke funker i det hele tatt på meg når jeg har vondt..

jeg har da selvsagt ikke tatt hver dag, og kanskje ikke hver uke, men jeg har nok tatt mer enn gjennomsnittet for å si det slik. når jeg ble gravid kutta jeg det selvsagt helt ut..

tilbake til emne, for meg tok det 6 uker fra jeg slutta på p-ringen til jeg ble gravid..

så for noen kan det nok stemme, men ikke bli altfor hysterisk da.. kan gjerne tenke over det, men ikke bli hysterisk.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...