Gå til innhold

KS eller ikke KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så i tvil her nå. revna noe voldsomt forrige fødsel, og de annbefalte meg på sykehuset og vurdere ks hvis jeg skulle ha flere barn. Men jeg blir jo mer og mer i tvil her. Høres ikke ut som på jordmora at det er noe stor sannsynlighet for at jeg kommer til og revne så mye en gang til, men hun skal sende henvisning til sykehuset slik at jeg kan komme inn til sjekk hos en lege der. Til mer vurdering.

Er jo det i ettertid jeg er mest i tvil på når det gjelder ks, er jo midt i juni og har jo ei tulle på 3 år fra før, hvordan i all verden skal jeg klare og ta det rolig i 6 uker? Noen mer erfaring med ks her? hvor lang tid tar det før man føler seg hel og kan gjøre normale ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg revnet totalt da jeg fikk første mann, ble mye sydd. Ingen som har sagt til meg at jeg bør ta ks. Håper også jeg slipper det. Vil føde vaginalt jeg.

Mamma revnet også masse med meg, da hun fikk søstra mi 2 år etterpå revnet hun ikke enda søstra mi var en del større enn det jeg var

Skrevet

Samme her. Sydde i 1,5 time etter første mann. Hadde jæ.. vondt i flere uker. Med nr 2 sydde jeg ikke i det hele tatt, 1 sting med nr tre. Selv om første var minst i hodet. Så det er ikke en selvfølge å revne neste gang tenker jeg da....

Skrevet

jeg har tatt 2 ks, og skal ha mitt tredje i slutten av juni, har da aldri tatt det rolig i 6 uker etter ks, var forsiktig med tunge løft i ca 2 uker. Etter det var jeg som normal igjen. Hadde en venninne som revnet skikkelig etter sin første fødsel, husker at hun knapt turte å gå på toalettet, lang tid etterpå, pga av mange sting som svidde, og skulle hun gjøre noe "stort", var hun redd for å revne igjen. Men selvfølgelig, hvis man kan føde vaginalt, er vel det best...jeg ble ihvertfall kjempeskuffet, da jeg skulle ha mitt første barn, og fikk beskjed at ks var eneste alternativ for meg. Har for smalt bekken.

Skrevet

ja jeg har erfaring med KS.

håpe jeg slipper det neste gang hvertfall.

hadde det helt forferdelig,var jo nesten hjelpesløs i ukesvis.

men var uheldig å jeg da,fikk blødning inni såret å hadde dritvondt pga d,klarte ikke,sette meg,gå,stå,reise meg eller noe.

+att jeg fikk kolikksmerter 2 uker etter fødsel,å da ble det hui å hast i sykebil til sykehuset...

dagen derpå klemte de ut alt blodet på sykehuset,holdt på en time uten bedøvels med saks og saltvann.huff nei det unner jeg ingen...

men... kan jo bli bedre hos deg,men uansett tar det lengre tid å komme seg...

lykke til med avgjørelsen.

(hadde hastesnitt jeg da)

Skrevet

JEg har en venninne som har fødte førstemann med KS, nestemann vaginalt med totalruptur. Hun sa hun heller ville ha smertene ettter rupturen igjen enn smertene og hjelpesløsheten etter KS.Tredjemann ble født vaginalt uten problemer.

Har selv en på 2 år (født med KS) og er høygravid. Det kan se ut som jeg må ha KS igjen og det gruer jeg med fryktelig til pga Lillegull som ikke kan bli løftet av mammaen sin på ukesvis samtidis som han skal se på at den nye babyen blir bært rundt : (. Husker hvor hjelpesløs jeg følte meg i flere uker etter snittet..

Skrevet

Hei.

Jeg har født førstemann vaginalt og andremann med ks.....med tredje fikk jeg velge selv...og var ikke i tvil om at jeg skulle ta ks. Har kun positiv erfaring med dette.

Var oppe å gikk bare timer etter ks, og dusjet samme kveld, jeg lå på magen samme natt og hadde svært lite smerter. (nå tror jeg at jeg har høy smerteterkel, noe de sa på sykehuset) Jeg tok ingen smertestillende etter ks, og alt gikk så utrolig fint.

Det eneste negative var at jeg ikke kunne løfte tunge ting på 6 uker....men de gikk jo egentlig fort de seks ukene.

Jeg blødde nesten ikke etter ks...mens etter vaginal fødsel blødde jeg en god stund og var øm og hoven lenge etter fødsel. (nå hadde jeg en tøff fødsel som varte i 4 døgn)

Men valget er jo ditt....og det du velger er nok det riktige for deg....Må også tilføye at den stemningen som er på operasjonen under ks er til å ta og føle på....helt spesielt...

Lykke til

Skrevet

Blir jo ikke mye glupere da ;) Men godt jeg har god til til og tenke på.

Skrevet

hei. pga av helse problemer hadde jeg ks snitt med forrigemann. jeg hadde en veldig positiv fødsel. jeg hadde heller ikke mer vondt en overkommelig etterpå.ikke brukte jeg lang tid på å komme meg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...