miobell Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Er 1000mg c-vitaminer ille for gravide eller helt ok?.....Noen som vet..
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 heihei! Kikker innom fra 2. tri 1000 mg c-vitamin er helt greit så lenge det kommer i doser som er beregnet for at du skal ta så mye i gangen. C-vitamin i seg selv går bare rett igjennom kroppen hvis du har nok, så du kan ikke overdosere deg på det. Men dersom du tar for eksempel fem 200mg-piller som er beregnet på bare å ta en om dagen, kan du overdosere deg på andre stoffer tabletten inneholder. Får du tak i sånne tabletter i norge forresten? Jeg vet bare av svenske brusetabletter som inneholder så mye c-vitamin, og siden jeg ikke bor ved svenskegrensa lenger savner jeg dem når forkjølelsen kommer snikende...
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Jeg tar også 1000 mg C om dagen, og legen sa at dette er veldig bra. Siden vitamin er vannløslig så tisser man bare ut et evt. overskudd, så du har nok ingenting å engste deg for. Det eneste du kanskje burde følge med på er at ikke du får for mye syre i magen, siden de fleste vitamin C består av askorbinsyre. Sure oppstøt blir det nok av uansett! :-)
miobell Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2008 Takk for svar jenter! disse tablettene er kjøpt i sverige ;-) Men jeg mener man får 1000mg på apoteket nå??? Mener å ha sett det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå