Gjest Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Huff, så litt utafor om dagen. Jeg er gravid, har jobbet som vikar siden april, fast ansettelse fra november. Nå er jeg så redd for at sjefene og de ansatte skal mislike meg og se på meg som useriøs siden jeg har blitt gravid i ny jobb. Jeg har begynt å grue meg til å dra på jobb, for jeg føler meg så dum..... Og jeg som stortrives på jobb. Noen som kan si noen beroligende ord?
miobell Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Først : IKKE føl deg dum! Det er helt normalt å bli gravid og det er noe man egentlig bare må regne med når man ansetter jenter. Selvsagt føler man det gjerne ikke ideelt å bli gravid etter man er nyansatt i firma, men av og til blir det bare sånn. Noen blir jo gravid uten at det planlegges nøye også. Det kan jo skje når som helst uavhengig av jobb/hvor lenge en har jobbet osv. Ikke bry deg om hva sjefene eller de andre ansatte vil synes. Det får bli deres problem ;-) Sansynligvis vil de gratulere deg og synes det er hyggelig at du er gravid. Jeg vet det er lett å si dette. Det er ikke like enkelt i realiteten om man går og gruer seg til å si i fra til sjefene. Jeg føler litt på dette selv da sjefene over meg har gitt klart uttrykk for at de ikke ønsker graviditeter på en stund. Det sa de på intervjuet mitt for halvannet år siden. Men hva tror de da når de ansetter etablerte jenter i midten av 20årsalderen? Nei vet du, ikke la dette ødelegge unødvendig for deg Glada. Gled deg heller over spiren som er i magen din. :-) Det gjør jeg. Rundt 12.uke tenker jeg å si i fra om graviditeten.. så får de ta det som de vil.. Det er strålende at du stortrives på jobb, for da har du noe trygt å komme tilbake til etter permisjonstiden ;-) Men bare pass på å ha kontrakten og sånn i orden. Da har de lite de skulle ha sagt. og når du gir de beskjed i ca 12.uke, så har de god tid til å finne en vikar til din stilling. litt pes får de, men det får de da virkelig tåle både mine og dine sjefer ;-) Kos deg med graviditeten!!!
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Tusen takk for koselig svar. Jeg har blitt så veldig hormonell også, føles som et evig rødvin humør. Er så veldig følsom for alt som blir sagt rundt meg. Jeg har sjekket kontrakten min og den er i orden. Har sagt at jeg er gravid til noen få på jobben, bare for å ha litt støtte ved dårlige dager osv. Men det er min sjef jeg gruer meg veldig å si det til. Og jeg var borte i dag pga veldig dårlig form, og da føler jeg veldig på det at jeg ikke gjør en bra nok jobb. Men uansett takk for svar, nå får jeg en bedre helg=0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå