forsiktig optimist Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Er det noen av dere som får eller har fått hormonstøtte? Jeg har gått på hormonstøtte siden tirsdag og opplever økt mengde utflod. Noen som kjenner seg igjen?
Lillemille*** Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har tatt Crinone (progesteron) siden uke 3, og er nå i uke 11. Merker veldig mye mer utflod, og mer lukt. Må bruke truseinnlegg hver dag. Men baby har det bra, og det er det viktigste
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Jeg bruker også progesteron, men tror ikke jeg har merket noen stor forskjell fra da jeg var gravid sist og ikke tok progesteron. Jeg går ut fra at dere tar det oralt og ikke vaginalt? Jeg kjenner nemlig til at mange tar dette tilskuddet vaginalt også.
forsiktig optimist Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2008 Jeg tar stikkpiller. Store mengder utflod skaper en del sårhet og kløe... Visste faktisk ikke at det var mulig å ta det oralt. Hva heter preparatet du bruker? Gan være greit å vite i forhold til evnt. å ta det opp med legen min...
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Restene av stikkpillene kommer vel også ut? Mener at ei jeg kjenner fikk det satt som sprøyter, men er ikke sikker på om det er det samme.
forsiktig optimist Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2008 Takk for gode svar! :-) Det ser jo ut som om det finnes alternativer til stikkpiller. Tar forslag med til legen :-)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 De sprøytene ble satt i magen en gang i uka frem til fullgåtte 12uker. Snakk med legen så ordner det seg nok! Lykke til videre i svangerskapet:)
eple3 Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Sprøytene det snakkes om er antagelig hcg - samme som i eggløsningssprøyter - dette gis av og til som støtte for økt produksjon av progesteron. Har hatt ivf forsøk, og i tillegg til standard progesteron vaginal kapsler, tok jeg hcg sprøyter to ganger i uken - fram til uke 12 for begge deler pga mistet tidligere. Dersom en tar vaginal kapsler, gir iallfall dette økt utflod, pga en del rester av medikamentet kommer ut igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå