grå :) Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 mannen og barna er på vei til svigers nå og eldstejenta har akkurat spydd i bilen. usikkert om det er spysjuka eller bilsyke. noen som har noen tips på noe som kan hjelpe dem littegrann? er vel stort sett bare bensinstasjoner på veien framover nå og de skal kjøre i over 3 timer til...
Sjokoladekaka Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 chips eller anna salt snacks:) + cola
trillemamma Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har fått anbefalt en blanding med 50% Farris og 50% eplemost, men om det virker, det vet jeg ikke. Jeg har sett flere her inne snakke varmt om den blandingen.
grå :) Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2008 takker. da har jeg sendt beskjeden videre:) får håpe det hjelper
titti1983 Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Ble alltid skikkelig bilsyk selv, så har hørt de fleste rådene. Her kommer de jeg husker i farten: * cola * noe salt ( gullfisker eller ritzkkjeks funker bra, ikke vondt hvis man kaster opp igjen, det kan chips være) * sitte foran hvis det lar seg gjøre, slik at man kan følge med på veien, evt. midten bak * vinduet litt oppe slik at man får frisk luft. * Jeg ble ikke bilsyk hvis jeg sovnet. Ikke like lett å få til alltid,men verdt et forsøk. Håper det ordner seg, og god bedring til snuppa di!
Kludrepluten Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Vet ikke hvor gamel hun er. Men min mor fikk tips av legen om at jeg (som spydde bare jeg så en bil) skulle tygge tyggis. Grunnen til det er å oppheve trykket som blir i øret i en bil, det blir stadig trykkforskjell, dette påvirker senteret for balansen, som sitter i øret. Tyggis jevner ut ujevnheten i trykket. Kjøre med vinduet litt åpent er også bra. Tyggis og vindu åpent hjalp meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå