Gå til innhold

Alternativer:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenter (og eventuelle gutter), jeg trenger noen som kan tenke "høyt" sammen med meg.

Jeg og min sambo har to barn hver fra før og venter nå ett sammen. Vi vil veldig gjerne gifte oss, og i det siste har vi tenkt mer og mer på å gjøre det kjapt og "gæli" bare for å ha det formelle i orden før fødsel.

Derfor leker vi med tanken om å gifte oss hos en sorenskriver, ambassade e.l. og ha en årntli' bryllupsfest om et års tid. Saken er at vi også ønsker en kirkelig velsignelse (men ikke nødvendigvis i kirken).

Vet dere om kirkens menn (eventuelt damer) er villige til å foreta slike velsignelser etter at noen har giftet seg "borgerlig", og må det da være i kirken, eller kunne vi fått dem til å "gifte oss" i det lokalet vi vil samle vanner og familie for å feire oss selv og den STORE kjærligheten???

Tar imot tanker og ideer av alle slag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å spørre den lokale presten. Trur dei fleste prestar vil vere med på å velsigne ekteskapet, men om du får dei med ut av kyrkja er eg meir i stuss på. Skadar ikkje å spørre i alle fall.

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg 21 juni i år i tinghuset,fikk da beskjed om at vist vi ville kunne vi gifte oss i kirka senere :)

Så det skal vel gå bra...

Lykke til

Skrevet

Var vel ikke akkurat det du spurte om, du vil ha en prest senere men ikke i kirken. Men det spørs vel om går. Har vært i bryllup hvor vielsen fant sted på hotellet hvor festen skulle være, men det var da en sorenskriver eller noe som stod for vielsen. Du må nok bare ringe kirken og spørre om muligheten.

Skrevet

presten der jeg bor jør ikke det, de vil bare gifte folk i kirka fordi d ikke har kapasitet til å reise rundt lang og strand....men det kan jo være forskjell fra sted til sted!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...